Als je op alle foto's je naam wilt zetten, ken je geen trucje om het allemaal in 1 keer te doen in photoshop? Ik weet hoe ik het moet doen voor 1 foto
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Naam op alle foto's in photoshop
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Naam op alle foto's in photoshop
Bedankt maar ik moet ze klaar hebben tegen morgenochtend! Desnoods zal het een nachtje doorsteken worden om alle foto's met naam afgeleverd te krijgen. Heb nu echt niet echt veel tijd om te zoeken
Comment
-
Beste,
kopieer eerst alle foto's naar een eigen map.
In photoshop ga je naar "venster" en vink "acties" aan.
In het venster "acties" maak je met het tweede icoontje van rechts onderaan een nieuwe actie aan, geef het beestje een naam en plaats in de gewenste (sub)folder.
Duw dan op de knop "opnemen" (rond bolleke onderaan) en maak je tekstlaag zoals gewenst, positioneer deze op de juiste plaats. Ga naar bestand -->opslaan en stop dan met opnemen. (als er iets misloopt is je origineel niet overschreven omdat je in het begin kopieën in een nieuwe map plaatste).
Nu ga je in photoshop naar "bestand" --> "automatiseren" --> "batch"
kies de actie die je net aanmaakte en pas deze toe op de nieuwe folder met de kopieën.
In het slechtste geval moet je twee verschillende acties maken voor "landscape" en "portrait" orientatie. Deze kan je snel verdelen door in adobe bridge te filteren op orientatie.
succes,
Bart
Comment
-
Bij de batch loopt er iets mis, ik kan de map met de gekopieerde bestanden niet openen, ik kan enkel kiezen tussen nieuwe map op de bureaublad, niet de map waarin de bestanden staan...
Comment
-
-
-
't is gelukt! Via omwegjes ben ik er geraakt! Er is misschien toch nog wel een ietsje snellere manier zo, maar ik kan toch nu wel nog een paar uurtjes slapen en anders was het doorwerken!
Aan iedereen die geholpen heeft: VAN HARTE BEDANKT!!!!
Comment
-
@ bart,
zou dit ook bvb kunnen om een hoop fotos tegelijk te croppen op exact dezelfde wijze (daarmee bedoel ik dezelfde snit in een specifiek kader, kan in het midden zijn maar ook ergens willekeurig anders voor een aantal specifieke fotos)
ik zou voor een timelapse project alle fotos moeten croppen naar 1920x1080
dank voor je info
basTropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)
Comment
-
Bas, ik had Karen via PM de link naar mijn 'handleiding' Handelingen & Batchverwerking verzonden, misschien ben je er ook mee geholpen
Comment
-
Beste,
De uitleg van Viero is heel duidelijk
Als je de cropselectie voor elke foto op een andere plaats moet zetten, moet je in je actie een "pauze" inlassen. Hoe je dat doet vind je in deze link:
http://veerle.duoh.com/blog/comments...toshop_action/
Je neemt eerst je actie op zonder pauze. Als je voor landschapsorientatie en portretorientatie twee verschillende crops hebt (pixels lange en korte zijde verwisselen),
moet je voor beiden een aparte actie aanmaken. Je kan je foto's sorteren op orientatie in "bridge" en in afzonderlijke mappen zetten.
In je actie maak je een rechthoekige selectie en zet die op vaste afmetingen (het aantal pixels dat je wil). Na opnemen van de actie voeg je hier een pauze in om de selectie te verplaatsen. Als je de actie dan afspeelt moet je voor elke foto afzonderlijk de selectie verplaatsen en daarna terug op play drukken.
Succes,
Bart
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk berichtBas, ik had Karen via PM de link naar mijn 'handleiding' Handelingen & Batchverwerking verzonden, misschien ben je er ook mee geholpen
http://viero.wordpress.com/2008/08/0...tchverwerking/Ik was ook al ff aan het knoeien met Photoshop om m'n naam onder m'n foto's te krijgen ^^.
|| Canon EOS 1000D + 18-55mm IS + 55-250mm IS + Sigma 50mm f1.4 + Canon EFS 17-55mm IS + Walimex Pro 8mm + Metz Mecablitz 48 af-1 ||
~Nothing is true, everything is permitted~
Comment
-
bart & viero
dank voor links en tips
basTropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)
Comment
Comment