Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laagmasker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• laagmasker

Misschien een instelling of ik doe iets fout. Om een huid te verzachten wil ik met een laagmasker werken. Dit heb ik al vaker gedaan, alleen nu lukt het om de een of andere reden niet. Normaal gesproken zie je als je bijv. iets wegpoetst, dit ook in het masker, alleen nu gebeurt er niets. Wat doe ik fout?

Ik kopieer het origineel, blur dan de bovenste laag (20) en verlaag dan de dekking naar 50%. Dan voeg ik een zwart laagmasker toe door in het palet lagen te klikken op laagmasker toevoegen en gelijk de Alt toets in te drukken. Ik zie nu weer de oorspronkelijke duidelijke achtergrondlaag.
    Daarna zoom ik wat in om met een zacht penseel over de huid te gaan. Delen van de vervaagde huid moeten nu weer zichtbaar worden en daar gaat het dus fout. Dit gebeurt dus niet.

Voor diegenen die het Photoshopboek van Scott Kelby kennen (CS3) pagina 297, stap 5

Wie helpt?

Re: laagmasker

Waarschijnlijk weet je dit al en zal dat het probleem niet zijn, maar kleuren staan geselecteerd als voor-en achtergrondkleur?
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

Comment

Re: laagmasker

Dank voor je reactie Roeland, ik ben er al uit.
      Bovenin stond wat verkeerd: Opacity en stroom, daardoor was het niet te zien
      Weer op 100% gezet en klaar!

Comment

Working...
      X