Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan dit beter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kan dit beter?

    Panasonic dmc fz28

  • #2
    Ik denk het wel, zeker als je in de link de hoofdletters JPG omzet naar kleine letters jpg.

    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Ik denk het wel, want ik zie alleen maar een rood kruisje

      Comment


      • #4
        Het lijkt me allemaal wat depressief zo, deze is wat aangepast op niveau's, verzadiging en een lichte USM.
        Je kan natuurlijk ook nog de bewolking wat benadrukken of behouden, dat is eigen smaak.



        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          niveaus verzadiging en usm? ik heb zowel paint shop pro en photoshop maar krijg totaal niet wat jij krijgt

          kun je wat meer uitleg geven hoe je erbij komt? aub
          Panasonic dmc fz28

          Comment


          • #6
            Originally posted by skank
            niveaus verzadiging en usm? ik heb zowel paint shop pro en photoshop maar krijg totaal niet wat jij krijgt

            kun je wat meer uitleg geven hoe je erbij komt? aub

            Wel, de foto heeft weinig of geen echt wit in zich. Een onderbelichte foto, dus eerst eens naar het menu Bewerken, Afbeelding aanpassingen: Niveau's... en je kan meteen in het histogram zien dat de rechterkant niet aan de rechtermarge (=vol wit) zit. Schuif de rechtse driehoek onder het histogram tot tegen de grafiek, zowat 218.
            Daarna de middelste driehoek wat meer naar links schuiven om de middentinten wat op te lichten. Een waarde van 1,59 of meer lijkt me realistisch te zijn, zoniet ben je alle tekening in de lucht kwijt.

            Volgende stap, kleurtoon-verzadiging, sneltoets CTRL+U. De middelste schuif, verzadiging zo'n 10á15 meer. Dit doet de weinige kleuren zoals de "gouden" standbeelden een stukje opleven. Niet te veel zodat je geen fluo-kleuren maakt.

            En tot slot, unsharp mask (USM) voor wat meer detail en scherpte. Ik heb hier een 80%, 1,3 pixels en 3 niveaus als instellingen gebruikt.

            Zeker met USM niet overdrijven.

            Dit is mijn manier om de foto wat op te vrolijken, zonder twijfel zijn er nog andere manieren. Ik denk hier onder andere aan helderheid, curven, aanpassingslagen,...



            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Een goede zwart/wit zou hier wel een oplossing zijn denk ik persoonlijk.

              Groeten,
              Kristof

              Comment

              Working...
              X