Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PS en [] vierkante haakjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PS en [] vierkante haakjes

    kan je de [] gebruiken als je een brush hanteert - normaliter zou de brush-size moeten vergroten of verkleinen, dit lijkt niet te lukken

    gebruikt iemand deze techniek en hoe ?
    Philip

  • #2
    verdorie, dat lukt bij mij ook niet. in mijn boekje staat bij de shortcuts ook dat ik die [ of ] moet gebruiken, maar noppes dus. misschien ligt het wel aan mijn toetsenbord, ik moet eerst op "Alt Gr" drukken om aan die [] te komen. 'k zou ook wel willen weten hoe dat moet, omdat de penseelgrootte veranderen toch tamelijk veel gebruikt wordt hee.

    Comment


    • #3
      heum zit hier dus niet alleen met die shortcuts te kl.ten !
      Bij mij werken ondermeer die []ook niet, en bij sommige krijg ik totaal iets anders. Tsja aan wat ligt dat, dacht eerst dat ik hier weer de enigste was met dit probleem.
      Ik heb hier de 7.

      Comment


      • #4
        Hallo Denfille,

        Ik heb van die [ en ] nog nooit gehoord.

        Wat je wel kan is met "Shift Lock "overgaan van Brush size naar Precise.

        Als je na een Brush ook op de shifttoets druk bewerk je een hele lijn tussen de eerste en de tweede brush.

        Om de size te veranderen vind ik de rechtermuisklik het handigste.


        Aspherix

        EDIT : [ en ] gebruiken we vooral om fotos in een topic te plaatsen
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

        Comment


        • #5
          Om de size te veranderen vind ik de rechtermuisklik het handigste.
          goeie tip, aspherix, die kende ik nog niet.
          ('k heb ooit photoshop beginnen leren op ne mac, en die hebben maar ene muisknop )

          Comment


          • #6
            bedankt voor de tip

            ik vraag me gewoon af waar de [] op een US-toetsenbord staan: misschien ligt daar de oorzaak van het probleem

            in ieder geval lost je tip al veel op

            philip

            Comment


            • #7
              Ik heb dit fenomeen ook al ondervonden. Bij "Digital Foto" zit een CD met video opnamen waar ze Photoshop technieken uitleggen, deze mensen hebben het ook steeds over [] om de size te veranderen. Bij mij is het nog nooit gelukt.

              Groetjes,
              Rudy
              Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

              Comment


              • #8
                De sneltoetsen voor de penseelgrootte zitten bij mij onder de ',' en de '.' toets (punt op numerieke klavier). Is wel handig deze toetsen te gebruiken.

                Comment


                • #9
                  interessant CDirk, als ik dat bij mij doe neemt hij de vorige of de volgende borstel uit de lijst. bij de eersten uit die lijst kun je dan wel de grootte aanpassen (omdat dat gelijkvormige borstels zijn met andere afmetingen), maar eenmaal wat verder verandert de vorm van het penseel ook. kan van pas komen, maar echt geschikt om de penseelgrootte aan te passen is dat dus niet. niet de shortcuts waar we naar aan't zoeken zijn, toch niet hier bij mij. maar in alle geval weer iets bijgeleerd vandaag

                  Comment


                  • #10
                    Hallo CDirk

                    Thanks. Ook iets bijgeleerd.

                    Aspherix
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

                    Comment


                    • #11
                      als ik dat bij mij doe neemt hij de vorige of de volgende borstel uit de lijst
                      Dat er een andere borstel geselecteerd word komt bij mij niet voor (PS 7 NL), op de * toets na die dit wel doet.
                      Het punt vergroot de borstel, de komma verkleint de borstel. Dit werkt ook bij het kloongereedschap, retoucheerpenseel, het gommetje, historie penseel, natte vinger, tegenhouden, doordrukken enz……. Om een andere vorm te kiezen gebruik ik ook de rechter muisknop zoals Aspherix.
                      Zopas ook ontdekt dat de ‘;’ en de ‘:’ toetsen de hardheid van de borstel instellen, enkel bij de ronde penselen waar het instellen van de hardheid mogelijk is.

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt voor de tips.

                        Bij mij wordt er geen andere selectie gemaakt met de . of ;
                        Het enige wat ik af en toe gebruik is de cijfers van het numerieke blok om de opacity te veranderen (1 = 10%, 2 = 20% ...)

                        Philip

                        Comment


                        • #13
                          of gewoon een drukgevoelig wacom-tablet kopen

                          Greetz

                          Sam Jae

                          Comment

                          Working...
                          X