Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij fotocollage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij fotocollage

    Hallo,
    ik had graag een fotocollage gemaakt van een 4-5 foto's, maar gezien ik nog niet zo ervaren ben met Photoshop, had ik graag jullie hulp gevraagd.

    Wie waagt zich aan een voorstel ?

    Ik had graag de eerste foto als achtergrond gebruikt.
    De witte rand mag er eventueel af.

    Ben benieuwd...





    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Hmm, het lijkt me lastig om hier iets moois van te maken, want de eerste foto heeft heel ander licht dan de rest. Of je zou iets ansichtkaart achtigs moeten willen, waarbij je de de zonsondergang als achtergrond gebruikt voor de andere, die je dan verkleind in een kadertje erop zou kunnen zetten. Maar da's wel erg afgezaagd...

    Als ik collages maak, is dat meestal met plaatjes uit tijdschriften. Die kan je gemakkelijker schikken, draaien en verknippen. Dat is goede manier om ideeën te krijgen, daarna scan ik de foto's afzonderlijk in en perfectioneer het met de computer. Ik vind dat wel goed werken, maar dan moet je dus eerst de foto's printen en ik weet niet hoeveel tijd en moeite je er in wilt steken..

    Comment


    • #3
      Originally posted by Dama
      Hallo,
      ik had graag een fotocollage gemaakt van een 4-5 foto's. Wie waagt zich aan een voorstel ?

      Ben benieuwd...

      Even een simpele PS collage voor je gemaakt.


      "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
      Member of Han Fan Clan
      Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

      Comment


      • #4
        Mooi, HV, bedankt.
        Ik weet echt niet hoe er aan te beginnen in PS.
        Zou het veel gevraagd zijn in een paar grote lijnen te omschrijven hoe ik aan zo iets begin ?
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Knap gezien van Han om die zwarte onderkant groter te maken en daar de andere foto's in te plaatsen.

          Ik zou er zelf nooit opgekomen zijn.

          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Ja prachtig. Goed gezien.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Dama
              Mooi, HV, bedankt.
              Ik weet echt niet hoe er aan te beginnen in PS.
              Zou het veel gevraagd zijn in een paar grote lijnen te omschrijven hoe ik aan zo iets begin ?
              Vergroot het canvas van de foto met 200% naar beneden, schilder dit zwart en plak de kleine foto's er in (maak ze wel eerst even opmaat, dat scheelt een boel werk).
              "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
              Member of Han Fan Clan
              Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

              Comment


              • #8
                Originally posted by Hombre
                Knap gezien van Han om die zwarte onderkant groter te maken en daar de andere foto's in te plaatsen.

                Ik zou er zelf nooit opgekomen zijn.
                Horizontaal kan ook hoor, canvas vergroten en vullen met een kleur verloop.


                "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                Member of Han Fan Clan
                Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                Comment


                • #9
                  Dama, ik ben ook een nieuweling, maar speel graag met PS.
                  Ik weet dat mijn werk niet kan tippen aan dat van HV
                  maar toch waag ik het hier.
                  morgen probeer ik verder.
                  Die koe??? die kreeg ik er niet mooi bij.
                  morgen probeer ik verder.

                  Comment


                  • #10
                    Of maak eens een 'combinatie' van de verschillende foto's kon het niet laten, toen ik die koe-kop zag...

                    De verticale versie van Han vind ik heel goed... ik weet niet of er verder nog iets mee te bereiken valt : teveel verschillende kleurschakeringen, belichtingen,... stuk voor stuk knappe foto's dat wel...

                    Jan
                    www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

                    Comment


                    • #11
                      lol Jan !

                      Stef

                      Comment


                      • #12
                        [quote]Originally posted by Jan66
                        kon het niet laten, toen ik die koe-kop zag... /quote]

                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

                        Comment


                        • #13
                          Heel grappig, Jan !
                          Had dan nog pas later gezien dat je er ook die huisjes in verwerkt had ! Wat een inspiratie !
                          @HV :
                          Ook die horizontale vind ik geslaagd ! Mooie overgang van bestaande achtergrond naar nieuw vergroot gedeelte !
                          Ik probeerde zonet ook eens. Ik open dus die 5 foto's.
                          De foto's die er in moeten, kopieer ik van de geopende bestanden (select all - CTRL V in de achtergrondfoto). Om ze te verkleinen gebruikte ik het transformatie gereedschap - verschalen (is dit de correcte manier, want jij spreekt van eerst de foto's te verschalen - hoe weet je dan op voorhand hoe groot ze moeten zijn ?).
                          Het zien er al allemaal mooie collages uit.
                          Maar ik had oorspr. het idee de vijf foto's in elkaar te laten overlopen. Ik heb me al rot gezocht. Al veel gelezen dat het zou moeten met "layer - blend" of zo. Heb wel de NL versie van PS.
                          Wie zet er mij op weg ook deze techniek te ontdekken ?

                          Alvast allemaal bedankt voor de moeite, want ik vermoed dat je toch vlug een uurtje bezig bent met zo'n collage ?
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment

                          Working...
                          X