Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Global Warming

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Global Warming

Ik heb echt geen idee waar ik dit moet plaatsen, dus doe ik het maar hier
    Ik heb dit met photoshop gemaakt, vind het nogal een belangrijk onderwerp waar steeds meer moet over nagedacht worden!

Mvg,
    Bart De Bruyn
    www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Re: Global Warming

Montages worden wel vaker in 'Fotobewerking' getoond dus dat is geen probleem.

Een boompje opzetten over global warming kan dan weer beter in 'Chit-chat'. Wat je pamflet betreft:
    - Het idee van de dampende schoorstenen op de horizon en de orkaan op de voorgrond is wel goed.
    - De sterrenhemel op de achtergrond stoort een beetje. Oorspronkelijk dacht ik dat er links onder de aarde wat vlekjes zaten. Pas na goed te kijken zag ik dat dit een soort sterrennevel is.
    - Dat de zon op de achtergrond zichtbaar is terwijl de aarde met de zonnekant naar de kijker gedraaid is, is grappig en niet echt storend. De zon zelf is wel mooi gedaan (filtertje?).
    - Het meest storende aan de ganse montage is de typografie. Er gaat geen dreiging uit van het gebruikte lettertype. De kleurkeuze is simplistische en het gebruik van de aarde als 'O' voegt niets toe en trekt enkel nodeloos de aandacht. Wat met 'It is now or never' bedoeld wordt kunnen we enkel raden. De kleinkapitalen in die subtitel lijken geen echte smallcaps te zijn, daarvoor zijn de 'I' en het accentje te vetjes.

Het belangrijkst is natuurlijk dat zo een affiche de aandacht trekt en die opdracht is alleszins geslaagd!
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Re: Global Warming

Dank voor de reactie! Ja wat je daar zegt over de belichting op de aarde tov de zon klopt zeker! Die zon is trouwens met Photoshop gemaakt met "Lens Flare". Die "it's now or never" is bedoeld op dat het stilaan tijd wordt dat er iets verandert! België heeft ondertussen zijn 'wettige' 36 dagen met teveel fijn stof in de lucht overschreden, let wel dit zijn 36 dagen op jaarbasis! Het is nog maar april... Vaak wordt gezegd "We moeten nu handelen, het is nog niet te laat!" maar ooit zal het wel eens te laat zijn! En de gevolgen zijn zeer angstwekkend!

Groetjes,
      Bart
      www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Comment

Working...
      X