Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geen kleur achtergrond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• geen kleur achtergrond

hallo,
    zit met een vervelend vraagje. heb een logo ontworpen en wil dit in een fotoboek krijgen. maar als ik dit logo in photoshop cs3 opsla in jpeg bestand komt er automatisch een witte achtergrond terwijl het op een transparante achtergrond gemaakt is.
    kan enkel maar jpeg gebruiken voor mijn fotoboek
    dus ik vraag mij af , kan da eigenlijk wel ????

ik ben curieus
    DE site

Re: geen kleur achtergrond

helaas pindakaas, jpg 'flattened' altijd je foto met als gevolg een witte (of ander kleur) achtergrond. Tiff en Gif (en wsl nog andere) kunnen wel met transparantie werken, maar jpg dus niet.

Waarom maak je geen jpg van de hele pagina en voeg je die daarna in in je album als zijnde een fot over de ganse pagina?

grt,
    Raf
    Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
      helaas pindakaas, jpg 'flattened' altijd je foto met als gevolg een witte (of ander kleur) achtergrond. Tiff en Gif (en wsl nog andere) kunnen wel met transparantie werken, maar jpg dus niet.

Waarom maak je geen jpg van de hele pagina en voeg je die daarna in in je album als zijnde een fot over de ganse pagina?

grt,
      Raf
      der zal niets anders opzitten dan , denk ik
      bedankt voor de respons
      DE site

Comment

PNG of GIF zijn hier de meest geschikte bestanden voor, anders moet je pseudo-transparant werken (en de jpeg dus de achtergrondkleur geven die de pagina ook heeft)
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
          PNG of GIF zijn hier de meest geschikte bestanden voor, anders moet je pseudo-transparant werken (en de jpeg dus de achtergrondkleur geven die de pagina ook heeft)
          t wordt tijd dat ze dat ne keer veranderen voor nen fotoboek te maken , of is dat louter omdat de andere bestanden te groot zijn om up te loaden ?
          DE site

Comment

Hallo,

misschien kan je eens proberen om je achtergronglaag te ontgrendelen,( een naam geven), daarna de achtergrond (wit waarschijnlijk) te selecteren en te verwijderen met del. Dan heb je normaal enkel nog het logo over .

Groeten,
            Bert.

PS. Als je de achtergrondlaag transparant maakt voordat je het logo plakt op je nieuw bestand, is dat ook geen oplossing?

Comment

Working...
            X