Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

witte achtergrond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• witte achtergrond

Hoi , Allemaal

Ik ben aan het proberen geweest om vier personen op de foto te krijgen voor een witte papieren achtergrond.
    Alleen heb ik geen flitser op de achtergrond gezet omdat ik maar twee studioflitsers heb .
    Nu is mijn vraag is de achtergrond nog makkelijk wit te krijgen in cs3 .
    Of moet ik de personen op de foto nu helemaal uitknippen
    Hoe krijg ik dit nog voor elkaar ??

Groetjes William

Re: witte achtergrond

Als je in raw je fotos maakt kun je nog in photoshop een witte vignetering zetten.
    Doe ik ook veel en dat lost soms wel veel op, wel niet in alle gevallen
    http://www.melissavanbelle.be

Comment

PSPPX2

videoles "makeover" toepassen is wel een duidelijk fimpje...als je de free trial download, kun je er zelf mee experimenteren.

Comment

Een beetje een probleem als je geen foto post, hoe erg is het ?
        En het is vooral een witte achtergrond die je je moet belichten, dus misschien in de toekomst zorgen voor 4 flitsers, want het is niet omdat je maar 2 flitsers hebt, dat je de achtergrond niet moet belichten, nee dan moet je zorgen dat je 4 flitsers hebt alvorens te starten met ne witte achtergrond !

Je kan het een beetje vergelijke met de vraag , "wat kan ik doen aan een bewogen foto, de foto is bewogen omdat ik nog geen statief heb!"
        Het antwoord is even evident "Zorg voor een statief "

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Een beetje een probleem als je geen foto post, hoe erg is het ?
          En het is vooral een witte achtergrond die je je moet belichten, dus misschien in de toekomst zorgen voor 4 flitsers, want het is niet omdat je maar 2 flitsers hebt, dat je de achtergrond niet moet belichten, nee dan moet je zorgen dat je 4 flitsers hebt alvorens te starten met ne witte achtergrond !
          Toch even op inpikken, Jeff.
          Al de foto's op mijn site die een witte achtergrond hebben zijn gemaakt met 2 (TWEE) flitsers, en wel degelijk tijdens de opname en niet in PS achteraf!
          klik maar, er staan er genoeg op

Mvg,
          Frederic

Comment

Het is perfect mogelijk om met slechts één flitser 4 personen uit te lichten.
            De techniek hiervoor heet "shotgunning". Op die manier hou je je tweede flits vrij voor het uitlichten van de achtergrond.
            BD0808BE

Comment

De techniek hiervoor heet "shotgunning". Op die manier hou je je tweede flits vrij voor het uitlichten van de achtergrond.

Hoe werkt deze techniek Wim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
                met een 150w flitsje? wil ik zien :-)
                poof

Comment

Om die techniek te gebruiken, maak je je lichtbron zo groot mogelijk. Een grote softbox, een grote octa of een grote plu voldoen prima.

Je stel je personen naast elkaar op en zet de octa op bv 45°, maar dat mag ook minder zijn. Je zorgt ervoor dat je het midden van de octa, op de laatste persoon richt. De persoon die het dichtste bij de octa staat krijgt als het ware het strooilicht en de persoon die het verste van de octa staat krijgt de volle belichting.

Als je dit juist uitvoert, zul je zien dat er ongeveer een halve stop verschil in belichting zal zijn tussen de eerste en de laatste persoon.

@ Simonisme

Of je nu een flits van 150 of van 1000 w/s gebruikt, de techniek blijft het zelfde.
                  BD0808BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Al de foto's op mijn site die een witte achtergrond hebben zijn gemaakt met 2 (TWEE) flitsers, en wel degelijk tijdens de opname en niet in PS achteraf!
                    1 flitser op model, 1 voor de achtergrond? Of anders?
                    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Hallo William,

Probeer eens in CS3:

Ctrl+J (maakt een kopij van je foto/laag)
                      Zet deze laag op screen
                      Plaats dan een masker op deze laag
                      Borstel de te helle partijen (mensen) weer weg met een zwarte zachte borstel.(30%)
                      Indien onvoldoende, nogmaals Ctrl+J en eventueel de opacity verminderen.

Raf’ken
                      00.00 Gone

Comment

of...

ga naar kanalen
                        kies en selecteer het blauwkanaal
                        ga naar afbeelding > aanpassingen > niveau's (ctr+l)
                        schuif het rechtse pijltje (wit) naar links toe tot de schaduwen verdwenen zijn
                        schuif eventueel het grijze pijltje ietske naar rechts om niet teveel detail in de rest te verliezen.
                        Klik OK

Selecteer in het blauw kanaal met het toverstokje het witte vlak.
                        Klik op het rgb kanaal (om alles weer actief te maken)
                        en schilder met de witte borstel over het masker die je gemaakt hebt.

Lijkt misschien 'ingewikkeld' maar eens je het gewoon bent, is het één van de meest accurate methodes.
                        Ik werk tegenwoordig liever met kanalen dan dat je moet selecteren.
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

'kpeinze dat ge iets (heel belangrijks) vergeten bent, Vinny.

Raf'ken
                          00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                            'kpeinze dat ge iets (heel belangrijks) vergeten bent, Vinny.

Raf'ken
                            "vergeet niet voor je schildert terug te keren naar lagen" oeps
                            na het schilderwerk je masker uit te zetten met ctrl+d

zo iets?
                            www.brunodyserinck.be
                            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                              "vergeet niet voor je schildert terug te keren naar lagen" oeps
                              na het schilderwerk je masker uit te zetten met ctrl+d

zo iets?
                              Neeje, éérst het kanaal dupliceren, anders krijg je een zware kleurzweem, door de levels-ingreep!!

Zo heb ik dat hier staan, van mijn Pa!

Witte achtergrond ophelderen, of vervangen, via kanaal-selectie

• Open je foto (white BG)
                              • Kopiëer via Ctl+J
                              • Klik op channels (kanalen)
                              • Maak een copy van het blauwe kanaal
                              • Selecteer (enkel) deze kopij
                              • Open levels, of curves
                              • Verschuif de sliders tot je tevreden bent.
                              • Klik: OK
                              • Ctl-klik nu op de Thunbnail van dit kanaal om een selectie te bekomen.
                              • Klik op RGB voor normale weergave
                              • Maak een nieuwe laag aan (Ct.+shift+N)
                              • Plaats daarop een masker van je selectie
                              • Maak selectie nu ongedaan Ctl+D
                              • Selecteer het masker voor weergave (Alt + maskerklik)
                              • Vervaag (Gausian-blur) het masker lichtjes.
                              • Klik op de laag-tumbnail
                              • Schilder nu met de: voor of achtergrondkleur of gradiant. (of via curves/levels)
                              • Bij moeilijke selecties moet men soms in meerdere étappes werken

Raf'ken, met materiaal van SF
                              Last edited by StoneFree; 12 december 2009, 17:10.
                              00.00 Gone

Comment

Working...
                              X