Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boek photoshop cs4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• boek photoshop cs4

weet iemand een goede manual die photoshop van a tot z bespreekt? Vooral met betrekking op handige tools voor fotografen..
    nikon D700, nikor 24-70 f2.8, 16-35 f4, 50 f1.4 , 35-135 f3.5-4.5

Re: boek photoshop cs4

Boek van Scott Kelbey....

Google maar eens... bij de standaard boekhandel helpen ze je graag voort.

Tim W.
    Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Als je in het engels lezen geen probleem vindt dan is onder andere

Adobe Photoshop CS4 for Photographers: A Professional Image Editor's Guide to the Creative use of Photoshop for the Macintosh and PC
      van Martin Evening

een goed boek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie17 Bekijk bericht
        Als je in het engels lezen geen probleem vindt dan is onder andere

Adobe Photoshop CS4 for Photographers: A Professional Image Editor's Guide to the Creative use of Photoshop for the Macintosh and PC
        van Martin Evening

een goed boek.
        Absoluut, gaat dieper dan Scott Kelby, die concrete foto's bespreekt en dan een stappenplan voorstelt.Het leest vlotjes, mooie foto's en illustraties en is zeker niet slecht.
        Wanneer je Martin Evening leest, wéét je ook hoe je zelf verder moet zonder specifiek stappenplan.Je hebt gewoon meer inzicht over het waarom en hoe.

Comment

videotraining

Ook een optie als je meer over Photoshop wil leren:
          Accelerate skills & career development for yourself or your team | Business, AI, tech, & creative skills | Find your LinkedIn Learning plan today.

Voor zover ik kan nagaan kan je voor 25 dollar een maand alle videotutorials bekijken.
          Ik heb nu een maand vrij toegang (kado bij aankoop Adobe software) en vind hun videotraining erg goed.

Comment

Re: videotraining

Oorspronkelijk geplaatst door phaida Bekijk bericht
            Ook een optie als je meer over Photoshop wil leren:
            Accelerate skills & career development for yourself or your team | Business, AI, tech, & creative skills | Find your LinkedIn Learning plan today.

Voor zover ik kan nagaan kan je voor 25 dollar een maand alle videotutorials bekijken.
            Ik heb nu een maand vrij toegang (kado bij aankoop Adobe software) en vind hun videotraining erg goed.

Ja, ik heb alle filmpjes die zij aanbieden over CS3 en CS4 op mijn computer staan en kan ze iedereen aanbevelen.Lezen is één ding en het een pro zien doen is wat anders.Als je een cursus over een bepaald onderwerp zoekt kan ik eventueel helpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geneve Bekijk bericht
              weet iemand een goede manual die photoshop van a tot z bespreekt?
              Ik denk niet dat er zo'n boek ooit komt, steeds verzinnen mensen nieuwe trucken voor PS.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb het ook meer voor Martin Evening... Zeer gedetailleerd. Vanuit de praktijk van een professionele fotograaf.

Ik heb 'm via Amazon Engeland gekocht. Was zelfs met verzending nog altijd goedkoper dan hier :-)
                Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Vergeet ook niet de gewone manual van photoshop, zo'n 700 pagina's:

en in het Nederlands:
                  http://help.adobe.com/nl_NL/Photosho...p_cs4_help.pdf
                  Last edited by wamo; 22 februari 2009, 14:03.

Comment

Ik ben ook een grotere fan van het boek van Martin Evening dan dat van Kelby. Martin Evening gaat een pak dieper dan Scott Kelby.
                    BD0808BE

Comment

+1 voor Martin Evening - Je hebt welke ettelijke 'evenings' nodig om zo een kanjer van een boek te lezen.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

En voor diegenen die zich al door de 700 pagina's van Evening geworsteld heeft komt er in maar dit uit:

Adobe Photoshop CS4 for Photographers: The Ultimate Workshop

En inderdaad, Lynda.com is een goeie manier om zo'n programma te leren, maar ik hou toch nog altijd van zo'n boek als naslag.....

Comment

ik heb scott kelbey voor CS3...
                          vind ik handig en "werkbaar" dmv de opmaak. Lezen is één, maar de beschreven technieken allemaal eens toepassen en uitproberen duurt pas echt lang...

Zal voor CS4 dan maar met Martin Evening eens proberen denk ik. Eerst de manual, en al de settings goed krijgen. Die vernieuwde manier van werken met layers vind ik al zeer geslaagd en intuitief (ben er 2 dagen mee aan de slag nu, heb op mijn laptop nog CS3 staan).
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

Comment

aanvullend op wat hierboven reeds vermeld is

CS4 for dummies

[MOD] Een deel van dit bericht is gewist. Het aanprijzen van illegale kopiën strookt niet met de forumregels.
                            Last edited by Laurens; 28 februari 2010, 20:35. Reden: Hou het proper
                            Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

Comment

Working...
                            X