Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nathalie ''spread legs'' door mij bewerkt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nathalie ''spread legs'' door mij bewerkt

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    Ik heb de cinema ook niet echt opgevolgd, enkel diagonaal gelezen ...

Ik stel me de vraag bij het feit dat "iemand" "iemands" foto wil gaan verbeteren ...
    Met het verbeteren van foto's bedoel ik in het algemeen verscherpen of juist verzachten,contrast,bepaalde delen schoonmaken,de aandacht naar dat punt dirigeren wat eigenlijk de bedoeling was,eventueel een juist profiel er aan hangen etc.
    Sommige mensen besteden hier niet voldoende aandacht aan en dan is het niet omdat ik dat graag wil maar dan is het omdat het ontbreekt aan zulke foto's.

En iedere opmerking die je maakt over iemands foto is bedoeld als verbetering (Of zou dit in ieder geval moeten zijn op een fotoforum).
    Zoals: je had beter iets zachtere schaduwen kunnen hebben,ik zou dit er uit gecropt hebben,mooie foto maar één punt... etc.

In dit geval heb ik er wat creativiteit op los gelaten.En als de eigenaar van de foto hier geen moeite mee heeft dan ......... (eenieder kan deze zin zelf wel aanvullen)

Comment

JVS en Sjonnie hebben zeker gelijk..Hoe is het mogelijk dat er sommige hier van hunne neus durven maken terwijl het gewoon om een "toegestaan testje" ging wat ik zeker zo goed vond als MAD MAX zijn fotos. Wat een bekrompen boel zeg....
      Ik heb me vorige week 30 eruo lidgeld betaald en als ik dat zo lees hier dan denk ik ..Djeez zit ik hier op een site met een aantal mensen die blijkbaar geen zin voor humor hebben ofzo serieus bezig zijn met touwtrekkerij en vriendjespolitiek of wat? Wel neem mijne BOL maar weg want daar wil ik geen deel van uitmaken hoor..En stort mijn geld maar terug op mijn rekening..
      Djezas wat een gedoe hoor...
      Ja sorry maar daar wordt ik echt gefrustreed van hoor van die nutteloze en afbrekende zeik die ik nergens op een ander forum tegen kom..

Er is hier nog een andere topic die van te veel postst op SC ect ect ect..Waar je ook je gedacht niet mag zeggen volgens sommige BD,ers. Wel daar ben ik ook maar van ellende gestopt met posten omdat je blijkbaar door altijd de zelfde mensen onder vuur genomen wordt..En het zijn altijd dezelfde die elkaar steunen en verdediggen..Ik ben me bewust gaan terug trekken naar de beoordelingen en bijna geen fotos meer te plaatsen door deze topic wat ik BEGRIJP.....

Nu met deze post van een jongen die gewoon wil laten zien dat hij alles onder de knie heeft en waarschijnlijk beter dan de velen hier op BD waaarvoor mijn hoedje af, en die liggen jullie eigenlijk de grond in te boren. Proficiat hoor...Goed bezig...En dan mag die persoon ook nog niet zijn gedacht zeggen..

Ik vind wat die jongen gepresteerd heeft met MAD MAX zijn foto zeker even goed in bewerking. De compo daarintegen is veranderd waarvan de houding van foto 1 vele male specialer is..Daar ging het trouwens niet over maar wel het feit dat de persoon hetzelf ook zo een KNAPPE foto vond en er zelf zijn draai eens wou aan geven..Dat is gewoon alles...
      Ik zou er wel gewoon een link van hebben geplaatst i.p.v een eigen discussie te starten...MAar kom .

Hier wordt zoveel over andere dingen gezeverd...Einde discussie voor mij..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        quote aangehaald om in jouw terminologie te blijven

Ik verwonder me over je optreden in dit forum dat ik enkel kan beschouwen als bruusk, onbehouwen en zeer egocentrisch.
        Je maakt misbruik van een posting die bij iedereen uitzonderlijk wordt ontvangen en wil daarop inpikken om je bewerking voor te stellen. Zelfs met toestemming van Madmax aanzie ik je optreden als een achterbakse, oneerlijke manier om jezelf op de voorgrond te plaatsen. Uit jouw reacties maak ik op dat je jezelf zeer hoog inschat, en wil doorgaan voor een maestro in photoshop beheersing. Misschien is dit zo maar er zijn beslist subtieler, mensvriendelijker en beleefder manieren om dit openbaar te maken.

Henri
        Ik heb daar geen probleem mee..Integendeel ben ik daar zelfs jaloers op...Als ik een foto zie van iemand wat ik klasse vind dan vraag je toch ook wel eens van hoe of wat of waarmee heb je dat gedaan? Zie je zoveel hier? Wat hij gedaan heeft is gewoon laten zien wat je eventueel nog kan met die foto...Das alles en wat nog belangrijker is ...
        DAT HIJ DE TOESTEMMMING HAD VAN MADMAX en daarmee iets gedaan heeft....Nie meer of nie minder..En als he zegt dat dat achterbaks is... Wie is hier nu aan het steuken....Volgens mij heb je niet alles gelezen beste man..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Er slaat er hier maar één de nagel op de kop en dat is Trebs:

"The edit screws up the shape-play and makes it into what everyone would expect of this type of image. The strong play on arm and leg position in the original , is just what made it that. Original."

De bewerking maakt van een hoogst originele plaat een doorsnee kiekje, hoe vakkundig die bewerking ook moge gedaan zijn.

Deze bewerking is eigenlijk zelfs een prachtig voorbeeld van wat nu juist het verschil is tussen iemand met 'een visie en talent' en iemand die er geen snars van begrepen heeft.

Uiteraard is dit enkel mijn hoogst persoonlijke en uiterst subjectieve mening.
          Hopelijk heb je er wat aan.

Comment

so funny how people can get so angry over a simple forum topic.
            All the red faced smileys here, wow. blood pressures rising, coffee spluttered onto keyboards and people choking on their breakfast.

Then people saying how disgusted they are at reactions. Like.. erm.. they're better than anyone else. Judgmental and voicing strong opinions too.

Have a happy day everyone, afterall, it is supposed to be the day of...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ex-Pelle Bekijk bericht
              Er slaat er hier maar één de nagel op de kop en dat is Trebs:

"The edit screws up the shape-play and makes it into what everyone would expect of this type of image. The strong play on arm and leg position in the original , is just what made it that. Original."

De bewerking maakt van een hoogst originele plaat een doorsnee kiekje, hoe vakkundig die bewerking ook moge gedaan zijn.

Deze bewerking is eigenlijk zelfs een prachtig voorbeeld van wat nu juist het verschil is tussen iemand met 'een visie en talent' en iemand die er geen snars van begrepen heeft.

Uiteraard is dit enkel mijn hoogst persoonlijke en uiterst subjectieve mening.
              Hopelijk heb je er wat aan.
              Nog iemand die het nie echt begrijpt..Dat wat Trebs schrijft is wel kort door de bocht en misschien de waarheid wel...Als Sjonnnie tegen mij zou zeggen dat hij het gedaan heeft om Madmax zijn ruiten in te gooien om te bewijzen hoe goed hij wel is dan stop ik meteen deze discussie en sla ik Sjonnie rond zijn oren maar nu is dat niet het geval en die mens heeft niets verkeerd gedaan met de bewerking..Hij ziet het gewoon anders...Of mag dat niet meer...
              En omdat ik nu voor deze persoon opkom heeft niets te maken dat ik die ken of ooit gezien heb...Maar deze forum wordt te persoonlijk...
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                so funny how people can get so angry over a simple forum topic.
                All the red faced smileys here, wow. blood pressures rising, coffee spluttered onto keyboards and people choking on their breakfast.

Then people saying how disgusted they are at reactions. Like.. erm.. they're better than anyone else. Judgmental and voicing strong opinions too.

Have a happy day everyone, afterall, it is supposed to be the day of...
                We didn,t start the fire...

I was wondering if you even read all the dutch text before reacting or are you just answering in English because you cant write Dutch? No bad feelings about that ok?
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  We didn,t start the fire...

lets rewind a little for the benefit of those who joined the topic very late.

Opening post

'...Graag jullie mening.'

reply:

'well done, you messed up a pretty good photo.
                  you did ask an opinion, you got one.'

Fire? I see none.

opinion asked and one given.
                  Why is that any worse than your essay and angry faced opinion? Huh?
                  Why are you right and I'm not? huh?

Subjective. Personal opinion.
                  That's what makes this part of the world a free one.

edit: I was actually wondering if ANYONE reads the Dutch before posting.. No bad feelings about that ok?

Comment

All the red faced smileys here,
                    All the red faces are valentine-minded yellow-faces, trebs

Grtz,
                    Frederic

Comment

Rustig aan jongens het is nu wel duidelijk wie waarvoor staat.
                      Er zijn gewoon mensen die er niet van houden, klaar.
                      Alles is een beetje gezegd.
                      Op naar de toekomstige posts.

Comment

lets rewind a little for the benefit of those who joined the topic very late.

Opening post

'...Graag jullie mening.'

reply:

'well done, you messed up a pretty good photo.
                        you did ask an opinion, you got one.'

Fire? I see none.

opinion asked and one given.
                        Why is that any worse than your essay and angry faced opinion? Huh?
                        Why are you right and I'm not? huh?

Subjective. Personal opinion.
                        That's what makes this part of the world a free one.

edit: I was actually wondering if ANYONE reads the Dutch before posting.. No bad feelings about that ok?

I am not trying to get personal and I,am not blaming anybody but the fact is that there are no strikt policies about edditing someone else,s pictures..Or I,am I wrong about that?
                        I know in your first post that you wrote some positive things but in a second post you talked about art and this was correctly noticed.
                        The things I am talking about is that there was no intention from the guy to even make a better version from MAD MAX his picture. He just wanted to show his version and nothing else and the reactions he gets on it..And yours was one of the most resonable replys so I,am sorry if you take that as a personal attack whitch was not my intension to do..Let,s close this discussion rather then getting more fustrated ok?
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie17 Bekijk bericht
                          Rustig aan jongens het is nu wel duidelijk wie waarvoor staat.
                          Er zijn gewoon mensen die er niet van houden, klaar.
                          Alles is een beetje gezegd.
                          Op naar de toekomstige posts.

Laat ons dan dit hier maar bij houden zeker? Laat de volgende post maar komen dan..
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Einde discussie voor mij..
                            Blijkbaar niet, als ik zie dat je maar blijft doorposten
                            www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                              hupsekee t'is weeral zover....hoe is da nu toch mogelijk zeg.....precies een bende klein joeng
                              waar maakt iedereen zich nu druk over, allee zeg, er word een foto gepost die erg positief word onthaald en iemand die blijkbaar goed zijn weg in photoshop kent vraagd de toestemming aan de poster om zijn ding er eens mee te doen, en zoals eenieder ziet is het resultaat zeker niet verkeerd....
                              ik heb daar totaal geen probleem mee, integendeel, sjonnie17 bied zelfs zijn kunstjes aan om anderen te helpen met hun bewerkingen, is dat niet tof dan ....? dacht het wel , er zijn er waarschijnlijk wel die het beter kunnen maar voor degene die het niet beter kunnen zouden misschien wel een aardige hulp gevonden kunnen hebben nu....
                              Waar (bijna) iedereen zich druk over maakt is niet over de PS-kwaliteiten van SJ17 (die mogen er zeker zijn wat mij betreft), ook niet over het feit dat hij een foto van MM bewerkte. Bekijk de eerste 15 reacties gewoon eens. Niemand beweert dat hij moet leren Pshoppen, niemand beweert dat hij van de foto's van MM moest afblijven.

Als je een mening vraag over een bewerking, dan weet je dat er mensen zullen zijn die zeggen: "woaw, tof, mooi, schitterend !" en andere die zeggen: "pff, niet mijn ding, dat zou ik zo niet doen, 't origineel was veel beter, ...". Als die laatsten dan onthaald worden als idioten of erger, dan maken mensen zich druk over zo'n reactie ja.

Comment

hmmm misschien moet je het topic nog eens efkes terug doornemen, je steld een en ander toch wel in een fout daglicht.....
                                maar laten we het er nu maar bij houden dat er genoeg gezeurt is , en dat we nu terug foto's gaan posten ,lijkt me een beter idee...
                                http://www.jvs-photography.be/

Comment

Working...
                                X