Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

programma om pasfoto's te maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: programma om pasfoto's te maken

Wel opletten als je de foto wilt gebruiken voor officiële paspoort-toestanden dat je de correcte methodes gebruikt.

Beide oren op de foto (niet enkel frontaal maar ze moeten ook zichtbaar zijn, dus haren achter de oren), correcte belichting, witte achtergrond, 3,5x4,5 cm en het afgebeeld hoofd moet 3 cm hoog en 2 cm breed zijn.

gr,

Comment

Denk dat deze net is wat de topicstarter vroeg : http://www.onthegosoft.com/passport_photo.htm
      Dat lijkt me nu nog eens een handig progje, zelfs in NL te draaien en 8€ in éénmaal terug verdiend als je pasfoto's nodig hebt.
      Gelukkig zijn hier mensen die een deftig antwoord geven op een normale vraag, in plaats van onmiddellijk alles in het belachelijke te trekken
      Last edited by Wimpy; 6 februari 2009, 19:48. Reden: herformulering en juiste link toegevoegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
        Denk dat dit net is wat de topicstarter vroeg !
        Dat lijkt me nu nog eens een handig progje, zelfs in NL te draaien en 8€ in éénmaal terug verdiend als je pasfoto's nodig hebt.
        Gelukkig zijn hier mensen die een deftig antwoord geven op een normale vraag, in plaats van onmiddellijk alles in het belachelijke te trekken
        sinds wanneer is een pdf een programma ??
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
          sinds wanneer is een pdf een programma ??
          Whoops, sorry, verkeerde quote, zie post 13 voor de juiste link

Comment

whatever....
            Last edited by hvr_oosterzele; 5 februari 2009, 19:06.

Comment

en dat allemaal om 8 euro uit te sparen, wedden dat een groot deel onder jullie, toch met hangende pootjes nog eens bij de beroepsfotograaf langs mag om het opnieuw te doen? Genoeg meegemaakt op mijn werk, en toch moeten ze het eens proberen...
              Ze zijn zeer streng, niet volgens de norm en tis afgekeurd, zelfs 'officiële pasfoto's' van 2 jaar geleden waar je per toeval nog ééntje ergens zitten had, vergeet het maar! Ondertussen gelden alweer nieuwe regels en ze worden allemaal afgekeurd...
              Maar je kan natuurlijk niemand verwijten om het toch niet te proberen
              smile ! ...it confuses people ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                en dat allemaal om 8 euro uit te sparen, wedden dat een groot deel onder jullie, toch met hangende pootjes nog eens bij de beroepsfotograaf langs mag om het opnieuw te doen? Genoeg meegemaakt op mijn werk, en toch moeten ze het eens proberen...
                Ze zijn zeer streng, niet volgens de norm en tis afgekeurd, zelfs 'officiële pasfoto's' van 2 jaar geleden waar je per toeval nog ééntje ergens zitten had, vergeet het maar! Ondertussen gelden alweer nieuwe regels en ze worden allemaal afgekeurd...
                Maar je kan natuurlijk niemand verwijten om het toch niet te proberen
                Niet overdrijven é, maar je hebt wel een punt, heb er ook al zien terugkeren van het stadhuis waar ze twee uur staan wachten hebben met een totaal foute foto

Comment

Daarom ook dat de pdf van Jumpingjacquesflash heel raadzaam is om te volgen.
                  Je kan daarin zien wat mag en niet mag, zoals storende achtegrond, schaduwen, enz...
                  Maar heb zelf al voor gans de familie met pasfoto gewerkt en nog geen enkel is terug gekomen.
                  Behalve mijn eerste van mijzelf omdat ik verkeerd papier had gebruikt, te licht en dat aanvaarden ze ook niet.
                  Voor de rest volg de welles van op de pdf en gebruik stevig papier en denk niet dat je veel terug moet gaan.
                  Zelfs voor vrienden uit Nederland gebruikt en daar zijn ze een stukske strenger,
                  en werd gevraagd of dit door een profecionele gedaan was ja of neen
                  Antwoord= neen door kennis, geen probleem zolang je de juiste maten hanteerd en de foto er duidelijk opstaat.

Comment

zit standaard in ne canon printer
                    Last edited by Guest13; 18 januari 2012, 17:26.

Comment

Voor de NL pasfoto maat en pasmal, kijk eens op deze URL http://forum.belgiumdigital.com/f7/d...to-224002.html

Comment

Ik was verplicht een nieuwe pas te nemen zo een electronische, niettegenstaande hij pas 2 jaar oud was en nog vele jaren geldig was.
                        En dan aanvaarden ze ook niet de 2 jaar oude pasfoto's, gemaakt door een pro fotograaf, gewoon omdat ik ondertussen een nieuwe bril aanhad.
                        Dat ruikt naar geldklopperij.
                        Dus laat ze ineens maar maken bij een fotowinkel, dacht ik.
                        Klein kodakske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
                          En dan aanvaarden ze ook niet de 2 jaar oude pasfoto's, gemaakt door een pro fotograaf, gewoon omdat ik ondertussen een nieuwe bril aanhad.
                          Oplossing : ga met je oude bril op naar 't gemeentehuis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Oplossing : ga met je oude bril op naar 't gemeentehuis
                            Een bril kan je altijd afzetten als ze er om vragen. Ik maak dus mijn pasfoto's steeds zonder bril. Als ik bv. de grenscontrole in de USA voorbij moet doe ik gewoon mijn bril af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                              Een bril kan je altijd afzetten als ze er om vragen. Ik maak dus mijn pasfoto's steeds zonder bril. Als ik bv. de grenscontrole in de USA voorbij moet doe ik gewoon mijn bril af.
                              dat gaat toch enkel als uw correctie niet zo groot is...
                              Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

feb 2009

eind oktober 2010????

ik denk dat hij intussen misschien weer een nieuwe bril heeft
                                De gustibus et coloribus non est disputandum
                                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Working...
                                X