Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lightroom en cameraprofiel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lightroom en cameraprofiel

Goedeavond

Heb een vraagje ivm.cameraprofiel in lightroom
    Ik heb deze profielen geinstaleerd en ik kan deze ook gebruiken maar telkens als ik naar een volgende foto ga,springt het profiel terug op ACR4.4 Dus mijn vraag, kan ik op een of andere manier mijn profiel dat ik wil gebruiken vastzetten?

Groetjes Freke
    Nikon D7000 - nikon 18-200mm VR I - Nikon Micro 105mm VRII -Nikon 50mmG f1.8 - Nikon 70-200mm f4 - SB800

Re: lightroom en cameraprofiel

Camera Calibration is een Develop Setting zoals alle andere (Sharpening, Vignettering, Curves, HSL, Tone, ...)

Je kan die dus synchroniseren: je stelt de Camera Calibration in op 1 foto. Dan selecteer je die foto eerst, en vervolgens (via shift of ctrl-klikken) selecteer je de andere foto's. De foto die je al gecalibreerd hebt moet als het goed is een iets lichter grijze rand hebben dan de andere geselecteerde.

Dan kies je Synch... en je vinkt alle vakjes uit (Check None) en dan vink je 'Calibration' aan. Klik dan op Synchronize en alle andere foto's zullen die instelling krijgen.

Als je nog gestroomlijnder wil werken, maak je van die Camera Calibration een preset. Je neemt een foto, past de calibration toe, en klikt op het plusje naast de Presets in het rechterpaneel. Er verschijnt een dialoogvenster dat lijkt op dat van Synchronize. Vink opnieuw alles uit en Calibration aan, en bewaar dat met een logische naam.

Als je dan de volgende keer foto's importeert, kan je onderaan het importdialoogvenster ervoor kiezen om alle foto's die preset mee te geven. Dat spaart je het werk achteraf!

Succes ermee!
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Bedankt voor deze snelle reactie

Hier kan ik mee verder (Heb ook al een gestroomlijnde versie gemaakt)

Grtz Freke
      Nikon D7000 - nikon 18-200mm VR I - Nikon Micro 105mm VRII -Nikon 50mmG f1.8 - Nikon 70-200mm f4 - SB800

Comment

Hallo Allemaal,

Even een aanleunende vraag:

Heb al even gezocht in voorgaande posts, maar omdat bij soortgelijke vragen toen de camera profielen nog niet bestonden in Lightroom, even het volgende:
        Ik gebruik de “picture style: portrait” veel als vertrekpunt bij portret fotografie.
        Camera= Canon 50D

Probleem:
        Als ik in Lightroom 2.2 (CameraRaw5.2) een RAW bestand met “Camera portrait” sync is de witbalans en/of kleurtoon zichtbaar koeler dan met Canon DPP en/of de JPEG-output?

Is dit normaal of zie ik iets over het hoofd ?

Thx,
        Ivan
        Ivan
        http://www.henderix.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freke Bekijk bericht
          Goedeavond

Heb een vraagje ivm.cameraprofiel in lightroom
          Ik heb deze profielen geinstaleerd en ik kan deze ook gebruiken

Groetjes Freke
          Hoe kan ik een cameraprofiel downloaden?
          mijn fotosite

Comment

Groetjes Freke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freke Bekijk bericht
              De beta werd reeds een tijd geleden vervangen, in de 5.4 CR zit dat standaard. Met andere woorden, als je Lightroom op 2.4 staat heb je alles reeds klaar.

Comment

Working...
              X