Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batch Conversion.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batch Conversion.

    Hallo iedereen.

    Ik gebruik nu al een hele tijd Photoshop Elements. Onlangs heb wat foto's gemaakt. Nu wil het lukken dat deze allemaal een blauwe kleurzweem hadden.

    Dus, ik dacht, laten we ze allemaal in één keer proberen te herstellen. Dus, ik kies de folder, vink kleur correctie aan, verander niks aan de rest.

    Enkele feiten: De foto's waren allemaal JPG, de originele foto's heb ik laten overschrijven.
    Dit omdat ik het beu ben van 3 dezelfde foto's te hebben die toch maar een klein beetje verschillen.

    Wat blijkt nu, de foto's waren inderdaad verbeterd, maar ook verslechterd. Zo waren ze kleiner in formaat nu (waar ik absoluut NIET per se om gevraagd had) en er was (soms hevige) pixelvorming opgetreden. (waarschijnlijk met het voorgaande te maken)

    Het is mijn fout, door mijn originelen te laten overschrijven. Maar komaan, als ik niks anders aangevinkt heb, waarom vervormt deze mijn foto's dan zo? Van 1MB naar 108Kb! En het enige wat moest gebeuren is kleurcorrectie.

    1) Bestaat er een programma dat dit wel kan zonder pixels te verwijderen/verbergen? Batch processing? Ik dacht dat Photoshop (Elements) zo'n hoog geprezen programma was, maar dit is al het 2 voorval dat me niet aanstaat. Ook de organizer doet vervelend met ongevraagde kopiën te maken. Wat echt vervelend is voor mij.
    In iedere minuut schuilen miljoenen mogelijkheden...

  • #2
    Re: Batch Conversion.

    Waarschijnlijk stond de compressie bij het opslaan heel hoog.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Batch Conversion.

      Eerst en vooral, sorry voor mijn reactie. Mischien was ze wat te heftig, maar ik had zo iets van: "****, dit zou toch niet mogen gebeuren?"

      Dit is het venster zoals ik het op mijn scherm had. Ik had NIKS verandert, behalve die auto color.


      Ik vraag me af, of ik dit met RAW foto's mocht gedaan hebben, ik hetzelfde resulataat had gehad.
      Te gierig zijn in iets is nooit goed, al is het zelfs bestandsgrootte.
      (Ik had jpg genomen om een kleiner bestandsformaat te hebben... maar in RAW formaat kun je nog altijd terugkeren, zelfs al maak je geen copie, of niet?)
      In iedere minuut schuilen miljoenen mogelijkheden...

      Comment

      Working...
      X