Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera raw werkt niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera raw werkt niet

    Dag allemaal,

    Heb me onlangs een nieuwe PC aangeschaft en heb daar PS op geinstalleerd maar nu stel ik vast dat mijn Camera Raw niet meer werkt, en in Bridge zie je normaal de afbeeldingen die gemaakt zijn in Raw, wat ik nu zie is enkel het blauwe icoon met daarin "CR2". Ik weet het het zal ergens al uitgelegd staan hier op BD maar mijn zoekactie brengt mij tot niets vandaar deze vraag nog eens wat ik moet doen om terug in camera Raw te kunnen werken.
    Wie kan mij helpen,

    Alvast bedankt,
    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

  • #2
    Re: camera raw werkt niet

    camera raw updaten, beste.
    welke photoshop heb je geinstalleerd?

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: camera raw werkt niet

      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      camera raw updaten, beste.
      welke photoshop heb je geinstalleerd?

      mm
      CS3
      Kun je mij eens de juiste link geven aub want heb al iets geupdate maar ben er niet mee geholpen.
      Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

      Comment


      • #4
        Re: camera raw werkt niet

        mac of win?

        voor CS3: ACR 4.6

        mm
        Last edited by mm; 28 december 2008, 18:21.
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: camera raw werkt niet

          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          mac of win?
          Windows, oké bedankt. Zal eens proberen.
          Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

          Comment


          • #6
            Re: camera raw werkt niet


            RAW werkte bij mij ook niet in PS4 na update via bovenste url nu wel
            (Edit ;Sorry was voor PS4 zal voor den 3 ook een zijn google eens naar raw plug-in CS3)
            Last edited by wdwdlp; 28 december 2008, 18:39.
            Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
            Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

            Comment


            • #7
              Re: camera raw werkt niet

              wdwdlp, da's de link naar ACR5 die je geeft.
              die zal niet werken in cs3.

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: camera raw werkt niet

                ik heb geupdate...en dan? ik krijg nu de melding
                "kan de insteekmodule Camera Raw niet gebruiken dit is niet compatibel met deze versie"
                Waarschijnlijk ergens verkeerd geplakt of uitgepakt?
                Last edited by SteFoto; 28 december 2008, 18:37.
                Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                Comment


                • #9
                  Re: camera raw werkt niet

                  1. welke versie heb je binnengehaald?
                  2. heb je de bijhorende tekst gelezen over waar ze moet staan?

                  lees anders eens hier: http://www.adobe.com/support/downloa...jsp?ftpID=4036

                  Camera Raw 4.6 update

                  This new version of the Camera Raw plug-in replaces the original Camera Raw plug-in that was installed with Adobe Creative Suite 3, Adobe Photoshop CS3, Adobe Photoshop Elements 6.0 and Premiere Elements 4.0 software.

                  Important notice:
                  Read the following installation instructions carefully. Incorrect installation will prevent Adobe Bridge and Camera Raw 4.6 from reading raw images correctly.
                  Manual installation on Windows®:

                  1. Exit Photoshop CS3 and Adobe Bridge.
                  2. Open My Computer.
                  3. Double-click Local Disk (C.
                  4. Navigate to: (Please read directory carefully)

                  Program Files\Common Files\Adobe\Plug-Ins\CS3\File Formats

                  5. Move the existing Camera Raw.8bi plug-in to another location (for example, a new folder on your desktop). Ensure you keep this version in case you need to revert back.
                  6. Copy the Camera Raw plug-in, Camera Raw.8bi, from the download into the same folder as Step 4.
                  7. Launch Photoshop CS3 or Adobe Bridge.
                  succes,
                  mm
                  Last edited by mm; 28 december 2008, 19:21.
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #10
                    Re: camera raw werkt niet

                    en? is't nu eigenlijk al gelukt?

                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: camera raw werkt niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                      en? is't nu eigenlijk al gelukt?

                      mm
                      Nog steeds geen succes met camera raw, ik krijg het maar niet in orde

                      Een paar uurtjes later.

                      Heb het voor mekaar gekregen en mijn Camera Raw gaat nu wel open met een raw bestand. Maar in Bridge staan de afbbeeldingen nog niet zichtbaar, ik zie enkel het icoon CR2 als miniatuur ipv de afbeelding zelf?

                      Terug een uurtje later...

                      Heb het in een map van bridge ook geplakt en nu werkt het. Bedankt voor jullie hulp. Ik blijf wel zoeken hoor maar ik wordt er gewoon gek van als er iets niet werkt
                      Last edited by SteFoto; 3 januari 2009, 14:15.
                      Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                      Comment


                      • #12
                        Re: camera raw werkt niet

                        Probeer eens uw photoshop/suite opnieuw te installeren en vertrek vandaar.
                        Je zei ook : mijn camera raw werkt niet meer. Wat heb je gedaan tussen de tijd dat het werkte en niet meer werkte.

                        Comment


                        • #13
                          Re: camera raw werkt niet

                          :
                          Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                          Probeer eens uw photoshop/suite opnieuw te installeren en vertrek vandaar.
                          Je zei ook : mijn camera raw werkt niet meer. Wat heb je gedaan tussen de tijd dat het werkte en niet meer werkte.
                          Ik heb mij een nieuwe pc gekocht en daar PS op geinstalleerd maar camera raw werkte niet. Maar het is nu (hoop ik) na wat zoeken en experimenteren van de ene map naar de andere in orde.
                          Ik heb me tussendoor geholpen met Lightroom want moest dringend foto's afwerken voor een klant.
                          Maar ik gebruik Bridge altijd omdat je daar direct de afbeeldingen in Raw-formaat kunt zien en beoordelen voordat ik ze importeer in Lightroom. Dikwijls gebruik ik enkel PS en Camera Raw samen om foto's te bewerken en vandaar klein beetje paniek
                          Last edited by SteFoto; 3 januari 2009, 14:26.
                          Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                          Comment


                          • #14
                            Re: camera raw werkt niet

                            als je de updates voor camera laat lopen zou dit normaal allemaal in orde moeten zijn.
                            zeker dat je versie geregistreerd én geactiveerd is?

                            mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                            Comment

                            Working...
                            X