Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe opslaan als JPG in Photoshop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe opslaan als JPG in Photoshop?

Haloo,

Ik had een vraag over het opslaan als JPG in phototshop.

Ik doet het gewoon met 'opslaan als' dan kies ik JPG als kwaliteit kies ik het hoogste (12). Hij staat standaard op 250 dots per inch.

Het resultaat is echter veel fletser dan de png. Net alsof er een waas over heen zit. Ook de details gaan voor een groot deel verloren.

Kan het door de website komen? Want ik zie nu dat ik in mijn viewer of voorvertoning (MAC) geen verschil zie tussen beide formaten. Vallen foto's gewoon niet mooi te uploaden?
    Last edited by Deadstar; 18 december 2008, 22:39.
    http://alifeinmusic.wordpress.com/

Re: Hoe opslaan als JPG in Photoshop?

...... excuus voor deze tweede post, ik krij hem niet meer weg. Mijn vraag blijft wel!
    Last edited by Deadstar; 18 december 2008, 22:40.

Comment

Kan je een voorbeeld hier tonen?
      | Mijn nieuwe website met foto's |

Comment

Wat is het kleurprofiel van de foto?
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Je neemt je foto's hoogst waarschijnlijk in adobe rgb.
          Toestel op srgb zetten of in photoshop omzetten naar srgb.
          Dan zal hoogstwaarschijnlijk je probleem opgelost zijn

Gr Tony

Comment

Ik heb vermoedelijk hetzelfde "probleem".
            Kan iemand uitleggen hoe je in photoshop opslaat als sRGB?
            BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

Comment

Bedankt! Dit doe ik zeker onder Bewerken --> kleurinstellingen? (in PS)

Moet ik daar in de werkruimte kiezen voor sRGB IEC 61966-2.1??

Mijn Grijs en Stenkleur staan beide op Dot Gain 15% is dit goed?

n hoe zit het met beleid voor kleurbeheer? Deze staat bij RGB op ingesloten profielen behouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ZABB Bekijk bericht
                Ik heb vermoedelijk hetzelfde "probleem".
                Kan iemand uitleggen hoe je in photoshop opslaat als sRGB?
                edit > assign profile > srgb

das als je in adobe normaal werkt en eens 1 file in srgb wilt omzetten
                --
                Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Open je foto in PS en convert to profile (sRGB als het voor webdoeleinden is - de s staat voor screen). Ga NOOIT in het wilde weg profielen toekennen (assign profile) als je niet weet wat je doet.

Waarom sRGB? Enkel safari en firefox (als je het expliciet aanzet ondersteunen namelijk colormanagement). Elke andere browser zal je foto weergeven in de, relatief kleinere, sRGB-kleurruimte. Vergeet ook je kleurprofiel niet mee in te sluiten natuurlijk.

Wat de grijswaardes betreft. De dotgain staat voor de puntaangroei op een drukpers, dus is hier niet van belang > omzetten naar sRGB is de boodschap.

Voor schermtoepassingen gebruik je ook steeds 72ppi (pixels per inch) en geen 250dpi (dots per inch of weer de puntjes op een offset-plaat, met 250dpi kan je drukker niks aanvangen, met 1200dpi wel, wat ca 300ppi is - hangt af van zijn lpi-raster, maar da's nog een ander verhaal)
                  |nikon D80|18-55mm|

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                    edit > assign profile > srgb

das als je in adobe normaal werkt en eens 1 file in srgb wilt omzetten
                    Bedankt! Ik keek er compleet over...
                    BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

Comment

Excuseer, maar assign profile doe je niet. Tenzij je gigantische kleurverschijvingen wil hebben. Je gaat namelijk je RGB-waardes verhuizen naar een nieuwe kleurruimte. Als deze nieuwe kleurruimte veel groter of kleiner is dan je oorspronkelijke kleurruimte dan doe je dit echt niet ongestraft.

De nummertjes blijven namelijk hetzelfde maar krijgen het uitzicht van hun plaats in het "nieuwe" gamut. Converteer relatief colorimetrisch en het uizicht blijft quasi gelijk ook in je nieuwe kleurruimte. Experimenteer maar eens met een omzetting van prophotoRGB of CIE-RGB naar je eigen scherm-RGB (zowel via assign als via convert) en je ziet direct wat ik bedoel.
                      |nikon D80|18-55mm|

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deadstar Bekijk bericht
                        Haloo,

Ik had een vraag over het opslaan als JPG in phototshop.

Ik doet het gewoon met 'opslaan als' dan kies ik JPG als kwaliteit kies ik het hoogste (12). Hij staat standaard op 250 dots per inch.

Het resultaat is echter veel fletser dan de png. Net alsof er een waas over heen zit. Ook de details gaan voor een groot deel verloren.

Kan het door de website komen? Want ik zie nu dat ik in mijn viewer of voorvertoning (MAC) geen verschil zie tussen beide formaten. Vallen foto's gewoon niet mooi te uploaden?
                        Png is een prachtig bestandsformaat om mee op te slaan. Kwaliteit is prachtig. Dus ik raad je aan om png te gebruiken in plaats van het jpg-formaat.

Comment

Waarom 250 DPI? Of is het om erg groot te printen?

Voor web is 72 DPI voldoende hoor, en je spaart heel wat KB's uit
                          www.bikegoals.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door twenty18 Bekijk bericht
                            Voor schermtoepassingen gebruik je ook steeds 72ppi (pixels per inch) en geen 250dpi
                            Oorspronkelijk geplaatst door Timmeee Bekijk bericht
                            Voor web is 72 DPI voldoende hoor, en je spaart heel wat KB's uit
                            Als je foto's op het web publiceert maakt het niet uit of het 1, 3, 34 of 3000 dpi is. Niet voor de kwaliteit en ook niet voor de grootte in KB. Probeer het eens uit zou ik zeggen...

Comment

Working...
                            X