Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukresultaat van foto's ontgoochelend

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afdrukresultaat van foto's ontgoochelend

Ik heb een printer van het merk EPSON, namelijk de STYLUS PHOTO R300. Over het algemeen ben ik er heel tevreden van, maar sinds korte tijd zijn mijn geprinte foto's veel te donker, ik gebruik meestal PHOTOSHOP als fotoverwerkend programma, maar dat deed ik vroeger ook.
    Ik deed alles wat ik kon bedenken voor het onderhoud van mijn Epson zoals reinigen koppen, spuitkanalen controleren, nieuwe cartridges gestoken, niets helpt!

Wanneer ik dezelfde foto met mijn laserprinter van Canon afdruk krijg ik de kleuren zoals op het scherm van mijn pc, maar ik kan met deze laatste natuurlijk geen fotopapier gebruiken.

Kan iemand me een goeie raad geven?

Bij voorbaat dank,
    André

Re: Afdrukresultaat van foto's ontgoochelend

welk kleurenprofiel gebruikt je printer?
    Gebruik je de instellingen confrom je soort fotopapier ? tussen glossy RPM en extreem glossy fine kunnen al serieuse verschillen zitten
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik kan op mijn printer alleen maar "PREMIUM GLOSSY PHOTO PAPER" kiezen, deze instelling gebruikte ik voorheen ook.

Zou het kunnen dat het probleem bij het papier ligt, ik gebruik "PRINTASIA" van ILFORD, het ligt er wel al enkele jaren.

Comment

Als je je print consistent wil krijgen met wat je op je beeldscherm ziet, moet gans je systeem op het juiste profiel zijn ingesteld. Zo dient je monitor én je papierprofiel juist te zijn ingesteld. Elk papier heeft andere beperkingen wat oa. de kleurweergave betreft.
        Zoek eens even op het net naar de site van Marc en Ciel. Die heeft het een en ander duidelijk uitgelegd op zijn site. Als dat niet voldoende is kan je daar voor een zeer democratische prijs een cursus volgen waarbij alles piekfijn wordt uigelegd.
        BD0808BE

Comment

Geweldig bedankt voor de goede tips, Wim
          Mvg
          André

Comment

Working...
          X