Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sepea Photoschop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sepea Photoschop

Van kleurfoto naar Cepia gebeurd wel via Kleurbalans.
    Kan iemand mij uitleggen welke kleuren ik moet gebruiken om het mooi sepia effect te bekomen.
    met dank.

Re: Sepea Photoschop

99 66 33

Comment

Hier staat wat uitleg :
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door r.deconinck Bekijk bericht
        Van kleurfoto naar Cepia gebeurd wel via Kleurbalans.
        Kan iemand mij uitleggen welke kleuren ik moet gebruiken om het mooi sepia effect te bekomen.
        met dank.
        Wat mooi is kan alleen jij over oordelen. Zo'n effect is smaakgebonden. Wat mooi is voor de ene en als ideale instellingen aanschouwd zal worden zal misschien 'walgelijk' zijn voor jou.
        De ene heeft liever wat warmer sepia, de andere liever kouder... Experimenteer wat met de instellingen en wat in jouw smaak valt zal dan ook de meest ideale instelling voor jou zijn.

Mvg,
        Frederic

Comment

Een mooie omzetting is ook mogelijk via een omzetting naar zwart-wit in de kanaalmixer waarna je via de mode gaat naar grayscale en dan weerom via de mode naar duo of triotone. Dan krijg je een pallet van kleuren die je kan gebruiken als tweede en derde kleur, als alles naar je zin is zet je het beeld weer terug naar RGB om aldus weer een kleurbeeld te bekomen.

Als voorbeeld deze triptiek is zo gemaakt, wel met drie opnames maar het principe blijft gelijk.

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik gebruik Johnny Akerlunds B/W action in PS.
            Hij heeft een reeks kleur-tones klaar staan na het lopen van de actie waaruit je eenvoudig kan kiezen voor het gewenste resultaat.

Downloaden moet hier kunnen:
            Convert your color picture into a black and white photograph with 6 separate sepia tone layers or 6 separate tint tone layers. #photographyforum #outdooradventureforum #outdooradventurer #photographer
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
            X