Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batch process gebruiken of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batch process gebruiken of niet?

Hallo mensen,

Ik heb erg veel foto's bewerkt in cs3 en nu wil ik ze opslaan maar als ik hiervan een actie maak moet ik die actie elke keer vernieuwen omdat ik ze steeds in een andere map opsla. als ik ze dus probeer op te slaan via zo'n actie wilt ie dus ook opslaan met hetzelfde nummer en vervolgens vraagt ps of ik em wil vervangen, maar dat wil ik niet! Iemand een oplossing?

Groeten,
    Amanda.

Re: Batch process gebruiken of niet?

Ik volg je niet helemaal hoor, wil je nu altijd in een andere map opslaan of wil je juist dat alle beelden in één map blijven of wil je verschillende mappen batchen en alles in die mappen laten?
    Heb je wat meer uitleg over je werkwijze en wat er fout gaat?

Wel al één iets dat het misschien kan zijn, Bij File<automate<Batch kun je zelf instellen wat je bron- en doelmap van de batch moet zijn.

gr,

Comment

ik denk dat ze foto1 in map1 bewerkt en dan wil opslaan in map2. foto2 staat ook in map 1, wil ze bewerken en opslaan in map2.

Nu bewerkt ze foto1 uit map1 en haar action wil die ook opslaan in map1, das het probleem imho

indien dit zo is is het antwoord van mijn voorganger de oplossing.
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MI&MA Bekijk bericht
        Ik volg je niet helemaal hoor, wil je nu altijd in een andere map opslaan of wil je juist dat alle beelden in één map blijven of wil je verschillende mappen batchen en alles in die mappen laten?
        Heb je wat meer uitleg over je werkwijze en wat er fout gaat?

Wel al één iets dat het misschien kan zijn, Bij File<automate<Batch kun je zelf instellen wat je bron- en doelmap van de batch moet zijn.

gr,
        Idd een beetje vaag maar weet niet goed hoe ik het moet uitleggen... Kijk, als ik probeer op te slaan via File> Automate> Batch dan krijg ik de foto's die ik heb bewerkt niet opgeslagen omdat cs ze dan wilt vervangen met het orgineel en dat wil ik niet! Ik wil het liefst dat ik kan kiezen in welke map ze komen te staan en dat cs/batch dan automatisch de nummers veranderd ipv dezelfde nummers te gebruiken. Hoop dat ik het nu wat duidelijker heb geformuleerd.

Amanda

Comment

Zoals mi&ma al zei. je moet ook een 'destination' ingeven. Kies daar een andere folder voor. Als je die niet ingeeft (werkt het dan wel ?) gaat PS idd in dezelfde folder opslaan.
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
            Zoals mi&ma al zei. je moet ook een 'destination' ingeven. Kies daar een andere folder voor. Als je die niet ingeeft (werkt het dan wel ?) gaat PS idd in dezelfde folder opslaan.
            Ja dat klopt, ik heb de Destination nu ook veranderd. Alleen nu staan er nog een aantal settings waarvan ik niet weet hoe ik die moet instellen, bijv : Override Action ''Save As'' commands, en bij FIle Naming : Example : MYFILE.GIF maar kan ik em dan ook opslaan als een jpeg ja toch?

Nu ik de Destination had veranderd had ik gehoopt dat alles zou werken maar hij slaat weer niet goed op. Ik snap er echt helemaal niks meer van nu!
            Heeft iemand nog een oplossing zodat ik mijn foto's allemaal tegelijk kan opslaan met allemaal een ander nummer dan het orgineel? Ligt dit misschien aan settings die ik verkeerd heb staan? Of moet ik dit helemaal niet via een actie doen? Ik word er echt hopeloos van!

Amanda.

Comment

--edit--

Iets over het hoofd gezien en dan klopte mijn uitleg niet meer, excuses
              Last edited by BoBo_Igor; 21 december 2008, 17:42. Reden: Foutje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
                --edit--

Iets over het hoofd gezien en dan klopte mijn uitleg niet meer, excuses
                Maakt niets uit, ben al lang blij dat ik geholpen word!
                Ben er uiteindelijk toch utgekomen... i.i.g bedankt allemaal!

Amanda

Comment

Working...
                X