Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergroten EXIF thumbnail

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vergroten EXIF thumbnail

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een methode om de thumbnail die in de EXIF data zit, te vergroten.
    Op deze manier moet het mogelijk zijn om de snelheid waarmee een preview op het scherm komt, te versnellen.

  • #2
    Re: Vergroten EXIF thumbnail

    Ik heb er geen idee van hoe je dit doet maar het helpt allicht als je ons verteld welke software je hebt en of je open staat om andere programma's te installeren hiervoor. In dat laatste geval is het wel handig te weten of je een PC of Mac-gebruiker bent.

    Misschien zoek je eigenlijk gewoon een programma dat sneller previews toont?
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Vergroten EXIF thumbnail

      Ik ben een PC gebruiker, en behandel mijn foto's die van de camera komen met 2 tools via een batch script:
      jpegtran -> voor auto rotation en renaming
      exiftool -> voor het automatisch verplaatsen van de foto's naar de juiste folders

      verder gebruik ik picasa om virtuele albums te maken en de foto's te bekijken.

      mijn probleem is dat de previews veel te traag genereren, ik vermoed omdat mijn foto's telkens +-6MB zijn.

      Comment

      Working...
      X