Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd deel foto valt weg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd deel foto valt weg

Ik ben via extrafilm een fotoalbum aan het maken.
    Bij het maken valt er een deel vanboven van de foto (dus bv het hoofd staat er niet volledig op).
    Op het origineel staat het hoofd er net wel helemaal op.

Is dit probleem op te lossen? Een voorbeeld van de foto staat hier.

[IMG][/IMG]

Ik heb op school leren werken met photoshop maar heb er lang niet meer mee gewerkt (buiten simpele bewerkingen). De datum op de foto heb ik weg gewerkt met de "healing brush" maar die aanpassing heb ik thuis op computer staan, maar dit is het grote probleem niet.

Hoe zou ik de foto kunnen aanpassen zodat het volledig hoofd erop staat (ik heb dit probleem ook soms met losse afdrukken 10*15 ). In het vervolg zal ik er beter op letten en zien dat ik genoeg ruimte heb boven het hoofd.

Kan iemand mij helpen en uitleggen hoe ik het moet doen om de foto volledig af te drukken? Ben met lagen bezig geweest maar dat lukt niet goed meer (te lang geleden).

Alvast bedankt.
    Last edited by nieke123; 21 november 2008, 09:46. Reden: aangepaste link foto

Re: Hulp gevraagd deel foto valt weg

link werkt bij mij niet...
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Comment

elke past de foto in het album aan op basis van het formaat met het formaat van je foto
      dwz als je foto voor je album een rechtboek op en opstaand is terwijl je echte foto vierkant dan zal er dus een stuks links en rechts niet op staan.
      Dus door het formaat van je foto in je album groter of kleiner te maken kun je alles erop krijgen
      je kunt ook inzoomen in je album , of na het zoomen slepen (verschuven)

misschien ligt de oorzaak bij één van deze rederen

elka levert mooie kwaliteit maar een foto boek tot max 65 pagina's,
      cewecolor tot 98 en iets goedkoper en even goed
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik zal het nog eens proberen.

Webs.com has been shut down on the 31st of August 2023. Find out what that means for your site and how to move it to another provider.

of deze lukt ook bij mij
        Webs.com has been shut down on the 31st of August 2023. Find out what that means for your site and how to move it to another provider.

Ik klikte zelf op de link voor ik het poste en dan lukte het wel.
        als dit niet lukt heb ik de foto op usb stick (en thuis natuurlijk op computer) hoe kan ik die dan wel aan jullie laten zien?

Comment

@devid
          op de website van elka klik ik prijzen aan maar krijg alleen leeg scherm. Foto's zijn precies wel duurder dan bij extrafilm.
          Ben er wel tevreden van extrafilm, alleen jammer dat door mijn onwetendheid de foto's soms een stuk kwijt zijn.

Het fotoboek moet echt goed zijn.

In het fotoboek kan je het kader waarin de foto moet komen wel groter of kleiner maken, ik heb hier al mee zitten prutsen. Maar het blijft wegvallen, gewoon omdat er boven het hoofd maar een heel klein strookje is

Comment

hoi nieke 123
            ten eerste welkom op dit forum
            ik ben even naar extrafilm gegaan om te kijken waar je probleem zou zijn
            dus als een foto plaats in het album is het hoofd weg.
            nu, als je je foto er op plaats klik dan eens op je foto je komt dan op een bewerkingspagina te recht waar je je foto aan kan passen ook bij snijden zodat je foto in de kader past sleep dan je kader rond het deel wat je wil en klik aanpassen en zie je hoofd staat er op
            hoop je hiermee van dienst te zijn geweest
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

@lilybie
              heb op het forum al veel nuttige dingen gelezen (zoals de datum wegdoen, kon dat vroeger allemaal maar als het niet bllijft onderhouden...)

Ik weet dat als je klikt op de foto in het fotobewerkingsprogramma komt. Ik was bezig in photoshop het formaat aan te passen maar in extrafilm zelf niet. Ik heb het fotoboek SHARE gekozen en dan iets met kleuren (je hebt, familie, trouw, en ook kleuren denk ik) en daar het boek FRAGILE.
              Ik vond dat wel een goed boek omdat ik heb gezien dat je de fotokader bv wat schuin kan zetten en de kader groter of kleiner maken. Heb ook al eens een paar andere lay-outs geprobeerd, maar dan de goede misschien nog niet gevonden.

Alvast bedankt voor je hulp, ik zal vanavond (ben nu op het werk) nog eens proberen wat je zegt.

Comment

Het is gelukt met je tips en een ander kader te proberen bedankt Liliane en de rest

Comment

Working...
                X