Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe ongewenste personen uit foto verwijderen? (elements 6)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe ongewenste personen uit foto verwijderen? (elements 6)

Heb een foto waar "de drie nichtjes" samen op staan... leuk voor de grootouders, maar er staan helaas andere personen té nadrukkelijk op.
    Hoe is dit op te lossen?

Ik werk met Elements 6.

Bedankt!
    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Re: Hoe ongewenste personen uit foto verwijderen? (elements 6)

Is een beetje moeilijk om te reageren zonder de foto in kwestie want er zijn vele mogelijkheden.

Scenario 1: De ongewenste personen eruit snijden (croppen). Het is resultaat is moeilijk te voorspellen want mss is er niet beeldmateriaal over om nog over een scherpe afbeelding te spreken.

Scenario 2: De 3 meisjes op een aparte laag plaatsen (layer) en dan al de rest vervagen (blur) maar dit is voor iemand dit nog nooit heeft gedaan geen makkelijke opgave. Nu weet ik niet als dit mogelijk is met Elements 6.

Is de foto digitaal of moet deze nog in gescand worden?

Comment

Hier de foto om het een en 't ander te verduidelijken.

Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

wat je eventueel kan dien is een deel van de foto op een aparte laag plaatsen en dan een andere foto gebruiken als achtergrond. Op deze zijn er bvb veel bomen en struiken. Ik stel voor dat je een soortgelijke achtergrond zoekt en deze plaatst.
        Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Hum, ben nog niet zo thuis in lagen enzo. Ben er wel volop mee bezig om het te begrijpen, maar toch...

Selecteer ik dan met "snel selecteren"?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
            Hum, ben nog niet zo thuis in lagen enzo. Ben er wel volop mee bezig om het te begrijpen, maar toch...

Selecteer ik dan met "snel selecteren"?
            Je zou kunnen extraheren maar dat is niet van de poes als je daar nog niet mee gewerkt hebt.
            Ik heb een ander idee...mag ik even de foto gebruiken?

Mvg, SteFoto
            Last edited by SteFoto; 16 november 2008, 20:55.
            Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
              Ik heb een ander idee...mag ik even de foto gebruiken?
              A wild guess... Out-Of-Bound van maken?

Mvg,
              Frederic

Comment

of enkel met kloon-tool

Comment

is het zo iets wat je bedoelt even door photoscop gehaalt

Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                  Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Hoi D80

Buiten de overbodige mensen en de overbelichting, zit alles prima in deze opname.
                    Het mooie zijlicht, met tegenlicht-fx en de sprookjesachtige blikken van de 'zeer fotogenieke' meisjes, zijn op het juiste ogenblik vastgelegd!!
                    Deze foto verdient zeker wat meer aandacht, om daarna mooi uitgeprint te worden.
                    Dit zijn zo van die zeer uitzonderlijke momenten, mooi!!

Proficiat
                    veronique
                    Last edited by Veronique; 17 november 2008, 14:38. Reden: aanvulling
                    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Bedankt lieve mensen allemaal om dadelijk aan de slag te gaan en om mee te denken!

@SteFoto: ga gerust je gang hoor.

Het klonen van Ddavid heb ik ook reeds geprobeerd. Het jongetje rechts heb je mooi weggekregen. De bomen vind ik minder. Had het zelfde effect daar, dus vandaar dat ik de vraag hier gesteld heb.

De bewerking van Lilybie had ik daarna voor ogen. Misschien een iets minder opvallende achtergrond.
                      In ieder geval: dit wil ik ook kunnen, al ben ik er nog niet achter hoe het moet... helaas.

@Veronique: dat dacht ik er ook van, vandaar... Bedankt voor je reactie.

Edit: kan ik de bomen/struikenpartij van rechts op een of andere manier links hergebruiken? Kopiëren en plakken of zoiets?

Comment

beste D80
                        heb je foto nog eens even onder handen genomen met het idee om de rechter achterkant van het groen te gebruiken via verscheidene lagen en kloonstempel kwam ik tot dit resultaat
                        denk dat dit dan ook beter is dan de vorige poging
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Ja Lilybie, dit is beter. Zal ook nog eens aan het experimenteren gaan met "verscheidene lagen en de kloonstempel" ;-)
                          Als het wat wordt laat ik het weten... Ben benieuwd!

Comment

Dit heb ik er uiteindelijk van gemaakt. OK zo?

Comment

persoonlijk vind ik die van David zeer goed. De kinderen komen beter tot hun recht

Comment

Working...
                              X