Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combinatie kleur & zwart-wit foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Combinatie kleur & zwart-wit foto

Hallo
    Weet er toevallig iemand op welke manier je foto's moet bewerken zodanig dat je een bepaald onderdeel in kleur hebt en de rest in zwart-wit....heb verschillende programma's maar als je de juiste stappen niet kent

grt & alvast bedankt voor eventuele tips

Re: Combinatie kleur & zwart-wit foto

Comment

Oké thx voor de snelle reactie.

Mijn bedoeling is echter om een kleurfoto....bijvoorbeeld fietser in landschap.
      Het landschap in zwart-wit en de fietser in kleur.
      Ik vermoed dat er daar wel een andere werkwijze zal mee gemoeid zijn,Stel dat je dan alles zelf moet "inkleuren" zou dit wel zeer complex worden met de huidige "mode"
      voorbeeldje

Comment

In PS:
        originele foto
        kopieëren op een nieuwe laag
        bovenste laag in de voor jouw handigste manier z/w maken
        indien nodig laagmasker toevoegen
        in dit laagmasker met zwart gaan schilderen wat je in kleur wil
        uitschieters met wit corrigeren.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

oké "hjanssen"

Heb het juist eens uitgeprobeerd,en dit valt nog vrij goed mee had het eigenlijk vrij omslachtiger verwacht......

grt & bedankt

Comment

Uhm, wat gisteren zo simpel leek wil vandaag niet meer lukken.
            Had nog geruime tijd zitten experimenteren en alles werkte prima , ook met andere werkwijze ,onderdeel met magnetische lasso selecteren>selectie omkeren en dan omzetten naar zwart-wit ging prima.
            Tot plots het handmatig met penseel "inkleuren" met zwart letterlijk zwart geverfd werd in plaats van het verhoopte terugkrijgen van de kleuren
            Al een beetje vanalles proberen veranderen ,maar krijg het niet meer werkend.Tijdens opstarten op Alt+Ctrl+Shift drukken om de voorkeurinstellingen te verwijderen heeft ook niet geholpen.

Iemand idea's hoe ik dat terug "werkend" kan krijgen ?

Comment

even laagmasker-miniatuur aanklikken en dan kan je terug in het laagmasker schilderen

Comment

Bij mij ziet het venster er een beetje anders uit na het "laag dupliceren" welke stappen oefen jij juist uit ?dda
                Ik werk met CS3

Comment

ziet er algoed uit

1 dus laag dupliceren
                  2 bovenste laag zwart wit maken
                  3 laagmasker creeren door boven in menu "laag <<laagmasker>>alles verbergen"
                  4 daar kan je dan inschilderen met penseel om dingen te verbergen of terug te halen

succes

Comment

Re: Combinatie kleur &amp; zwart-wit foto

Oké dank u op deze manier lukt het "weer"
                    Na het zwart-wit maken van de gedupliceerde laag ,onderaan op "laagmasker toevoegen" lukt ook ....blijkbaar verschillende manieren mogelijk.

Raar dat het gisteren dan wel lukte zonder met die laagmaskers te werken

grt & thx
                    Last edited by franky; 9 november 2008, 22:46.

Comment

Ondertussen de reden gevonden waarom het "tijdelijk" niet wilde lukken , ik had blijkbaar steeds via >Afbeelding>Aanpassingen>zwart-wit gewerkt en dan lukte het niet.
                      Via >Laag>Nieuwe aanpassingslaag>zwart-wit werkt het out-of the box

Bedankt aan de steunverleners

Comment

Hey,

kan je dit ook doen met photoshop elements? Ik heb nog geen deftig fotobewerkingsprogramma en twijfel dit aan te schaffen maar de prijzen schieten nogal de hoogte in als je naar photoshop kijkt. Heeft photoshop elements voldoende mogelijkheden als het om simpele bewerkingen gaat?
                        Wat in deze topic uitgelegd wordt, zou ik ook graag kunnen doen.

Groetjes Freke

Comment

Of het met Elements kan weet ik niet, maar hier vind je alvast hoe het in Lightroom moet:

Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Working...
                          X