Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleuren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kleuren

de kleuren van de nekveertjes in deze foto zijn bijna fluo groen bijgekleurd.
    heeft iemand enig idee hoe ik resultaat het beste kan benaderen en via welke bewerking in CS3?

onderstaande foto zou dus ook met hetzelfde fluogroen moeten bijgekleurd worden want daar komen de kleuren niet mooi over

Last edited by Peke; 2 november 2008, 20:58.
    Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

Re: kleuren

Maak een nieuwe laag boven uw origineel, plaats blendmode in 'color dodge' en schilder de veertjes met een fel groen.
    Waarschijnlijk zal het groen te hevig zijn, verminder dan de dekking van de laag.

Comment

ja zo krijg ik de kleuren wel opgelicht maar niet de glitter die in de voorbeeldfoto staat
      Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
        ja zo krijg ik de kleuren wel opgelicht maar niet de glitter die in de voorbeeldfoto staat
        Veel glitter zie ik niet op dit kleine formaat. Wat ik wel zie is dat de duif veel mooiere en gelijkmatiger veertjes heeft op de voorbeeldfoto.

Comment

ja inderdaad maar dat heb je helaas niet te kiezen en verschilt soms erg van duif tot duif.
          ik denk dat een andere lichtopstelling ook al veel zal verhelpen om de kleuren beter te doen uitkomen.

Comment

Working...
          X