Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

klonen in PS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • klonen in PS

    1) Als ik de kloonstempel gebruik en ik selecteer een deel, dan houd ik de muis in en schuif naar de selectie dat ik wil klonen. Nu staat deze op de stand dat dan de selectie aanpast aan de omgeving waar het in moet komen. Dit bijv handig bij wolken dat je geen overgang ziet.

    2) Alleen als ik bijv een zwarte stip rechts uit het beeld wil halen uit een blauwe lucht, dan gaat hij een deel van die stip vervagen wat dan zichtbaar blijft. En dat wil ik dan niet want ik wil puur de blauwe lucht klonen.

    Vraag: Hoe zet ik de functie om zodat ik kan kiezen of tussen 1) of 2)
    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

  • #2
    Re: klonen in PS

    Ik begrijp je uitleg niet helemaal maar veronderstel dat je zoekt naar het volgende:

    - kies de kloontool en selecteer de juiste grootte ervoor.
    - hou de Alt-toets ingedrukt. Je cursor verandert zodat je het punt kan kiezen van waar je wil klonen.
    - Plaats de cursor dan waar die stip staat en begin het stukje lucht eroverheen te klonen.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: klonen in PS

      In PS3 kan je bij je kloongereedschap ook de modus en de dekking instellen,
      Modus staat meestal op verspreiden en de dekking op 100%


      Tech8
      www.hellinckx-foto.be
      Facebook

      Comment


      • #4
        Re: klonen in PS

        allez , de modus moet toch niet op verspreiden staan , normaal staat die op normaal

        Comment

        Working...
        X