Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een persoon invoegen in een andere foto?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• een persoon invoegen in een andere foto?

Ik weet dat je met knippen en plakken wel een persoon kan invoegen in een andere foto.
    Met de lasso en dan het geel wat geselecteerd is als nieuwe laag in de nieuwe foto brengen.
    Alleen je zien dan duidelijk dat het plakwerk is. Hoe maak ik de randen zachter?

Ik werk met PS cs2 en cs3 de engelse versies.

Ik moet dit binnenkort voor een groepsfoto voor iemand doen omdat 1 persoon er niet bij was maar wel op de foto er bij moet.

Alvast bedankt voor jullie tips
    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

Re: een persoon invoegen in een andere foto?

Is doenbaar, met lagen en maskers, gommen en schilderen.

(PS elements vanaf v6 heeft een speciale groepsfoto functie en ze werkt netjes)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

de truk van de zachte randen is dat je de selectie moet verzachten door "selectie>>doezelen"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
        de truk van de zachte randen is dat je de selectie moet verzachten door "selectie>>doezelen"

uh hoe doe je dit precies

Comment

1/maak een nieuwe laag,
          2/gebruik het QUICK SELECTION TOOL" om de selectie te maken. Met de lasso is dat moeilijker. Je kunt de persoon selecteren die je nodig heb, ofwel de achtergrond selecteren. Hangt af van de foto die je gebruikt. Bij het selecteren van de achtergrond, gebruik je dan in de tab "selection" - "INVERSE".
          3/ nu kun je de selectie knippen of kopiëren en plakken op de doel afbeelding. Waarschijnlijk zal je de afmetingen moeten aanpassen, alsook de tint of helderheid.

succes,

laat maar weten als het niet lukt....
          Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
          http://fotoalbum.godderis.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brocot Bekijk bericht
            1/maak een nieuwe laag,
            2/gebruik het QUICK SELECTION TOOL" om de selectie te maken. Met de lasso is dat moeilijker. Je kunt de persoon selecteren die je nodig heb, ofwel de achtergrond selecteren. Hangt af van de foto die je gebruikt. Bij het selecteren van de achtergrond, gebruik je dan in de tab "selection" - "INVERSE".
            3/ nu kun je de selectie knippen of kopiëren en plakken op de doel afbeelding. Waarschijnlijk zal je de afmetingen moeten aanpassen, alsook de tint of helderheid.

succes,

laat maar weten als het niet lukt....
            Bedankt, dus van de foto waar ik wat uit wil halen, maak ik een nieuwe laag aan? een duplicaat? Waar zit de quick selection tool? en hoe selecteer ik dan de persoon? En ik hoef toch geen nieuwe achtergrond te selecteren? Ik wil namelijk juist de persoon uit die foto naar een andere foto brengen. En hoe krijg ik de randen zacht zodat je de de overgang niet ziet.

Ik kan namelijk wel met de laso een onderwerp los krijgen en met verplaatsen in een nieuwe foto. alleen dan krijg ik harde randen.

Comment

Eenmaal de selectie is gebeurt moet je de tool "Refine Edge" gebruiken. Hierbij heb je verschillende mogelijkheden. Een beetje experimenteren met de schuivers.
              Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
              http://fotoalbum.godderis.be

Comment

misschien helpt deze printsceen je wel ietsje verder
                eerst figuur selecteren , dan selectie doezelen (bv hier 10 pixels ) , kopieren en plakken

(zoek eens een boekje photoshoppen bv in de bib , helpt wel )

Comment

Om een selectie te maken of uit te snijden zijn er veel mogelijlheden en plug-ins (insteek modules° bv: extractool van PS, Mask Pro, enz

Heb je die niet, dan kan het op de volgende manier doen:
                  Op de grondlaag van de figuur 2 x klikken, dan wordt het een O laag, dan met een gommtje van 5 punten, terwijl je de schifttoets vasthoud klikken tot je het heel personage rond bent.
                  De rest verwijderen met het toverstokje, of grotere gom tot alles er rond verdwenen is.

Deze uitgesneden figuur naar de andere foto slepen en dan met het druppltje (100% aan 5 punt) langs de rand gaan, zoals je deed met het gommetje en schift, om de kanten te verzachten, zodat je figuur niet ogeplakt lijkt.

In moeilijk gevallen met haren combiner ik het met een insteek module: Mask Pro

Een andere manier is een selectie maken: met het pennetje een selectie maken van de figuur, deze selectie ativeren en copiëren en op de andere achtergrond plakken.
                  Daarna terug de randen verzachten.
                  Deze techniek vraagt wel wat ervaring.

succes ermee:-))

Nog een ander manier:
                  door een copie maken van de figuur laag, dan een maskerlaag aanmaken, met een borstel, zwart als voorgrondkleur aan 5 punt, een masker maken, eerst van de zijkant en van de figuur (weer schift indrukken), later met een grote borstel gebruiken om het masker te vullen.
                  Op maskerlaag de gaan staan en door de command toets in te drukken, maak je een selectie, die je dan op een andere achtergrond copiëren

Waarschijnlijk zijn er nog andere manieren...
                  Last edited by Digi-art; 24 oktober 2008, 18:15. Reden: Nog meer
                  Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
                    misschien helpt deze printsceen je wel ietsje verder
                    eerst figuur selecteren , dan selectie doezelen (bv hier 10 pixels ) , kopieren en plakken

(zoek eens een boekje photoshoppen bv in de bib , helpt wel )

Ddavid, ziet er makkelijk en duidelijk uit.
                    Moet wel gaan lukken. Dit weekend ga ik aan de slag.
                    Alvast bedankt !!

(Verplaatsen doe ik met de movetool dat is toch het beste?)

En Digiart ook bedankt voor de tips

Comment

Gelukt!!
                      De gene voor wie ik het moest doen vind het een goed resultaat geworden.
                      Bedankt voor de tips

Comment

Met het program FaceOnBody kan men snel gezichten van personen op een anderen foto inbrengen. Misschien ook het gehele lichaam, maar dat moet ik nog eens uittesten
                        If you ve ever dreamed of mingling with movie stars, rubbing elbows with world leaders, or having your face on body immortalized on the side...

Groetjes Willem

Comment

Working...
                        X