Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[TIP] Snel gavere huid in photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [TIP] Snel gavere huid in photoshop

Hallo iedereen !

Even snel een tip om snel een gavere huid te creëren.
    Dit is zeker niet de beste methode, en ook niet de mooiste. Maar ik denk wel dat het de snelste is.

Hoe doe je het ?

Open je foto. Ik koos voor een stock image omdat ik niet direct een portretfoto had die geschikt was.

Kopieer je layer (cmd+j).

Op de onderste laag: Ga naar filter => blur => Gaussian blur en speel met de settings tot de huid er mooi gaaf uitziet.

Geef een quick mask aan de bovenste (scherpe) layer. (het rechhoekje met een cirkeltje onder aan je layer palet).

Met een zachte, zwarte brush verf je alle huid weg.
    Een screenshot met de onderste layout uit:

En voila ! Gavere huid in 2 minuten.

Nogmaals: ik weet dat het niet de beste manier is. Ook was het bij deze foto niet nodig om de huid gaver te maken.

Het is ook een handige techniek om snel andere technieken toe te passen. bv: selectief kleuren in een zw/w foto of selectief verscherpen (ogen,lippen).

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft !

Re: [TIP] Snel gavere huid in photoshop

@maikelv bedankt , toch eens uitproberen , ik heb hier een foto welke ik gerust kan gebruiken en waarvan het dringend nodig is.

Comment

Als het snel moet gebruik dan een plugin, maar om een proffesioneel programma als photoshop te gaan misbruiken met dit tot resultaat dat snap ik dan weer niet.

Sorry maar dit is prutsen, zelfs als het snel moet zou ik niet tevreden zijn met zo'n resultaat.
      De huid word namelijk niet gaver maar onscherp.

Er zijn 1001 mogelijkheden om snel een gave huid te krijgen, de een wat beter als de ander.
      Maar een goede gave huid krijg je niet 1.2.3.
      Niet voor niks zijn bijv de forumleden maniac, madmax, frankd en andere ( sorry voor de mensen die ik niet heb genoemd maar ik weet het niet van iedereen en zoveel tekst krijg ik niet weg ) uren en soms dagen bezig per foto.

Maar toch voor de inzet en goede bedoeling

Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Voor wie graag wat meer geloofwaardige resultaten bekomt, kan ik het boek 'Skin' van Lee Varis aanraden. Dat gaat een paar 100 blz. over niets anders dan dat.

Het probleem van de hierboven aangehaalde techniek is dat door het blur-filter ook de structuur van de huid verdwenen is.

Daarom wordt in meer geavanceerde retouche-methodes nog een extra laag (of lagen) gemaakt, waarin er terug huid-textuur gecreëerd wordt (Lee Varis doet dat met het emboss-filter). Tenslotte moet er soms ook nog een laag 'digitale ruis' of 'korrel' toegevoegd worden, om het ruisniveau tussen de geblurde en de niet-geblurde delen van de foto consistent en dus geloofwaardig te houden.

Helaas zijn in Photoshop de meeste quick 'n dirty techniques too dirty om goed te zijn
        Last edited by MoreThanWords; 13 oktober 2008, 19:05.
        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Omdat het hier nu toch passend is, dit is een voorlopige action die ik nog op punt aan het stellen ben. Is gebaseerd op de Degrunge techniek, die je kan vinden op RP.

Even opgezocht: http://retouchpro.com/tutorials/?m=show&id=213

Ik zal hem waarschijnlijk nooit gebruiken, maar voor portretten als dit hier geeft het toch een niet zo heel slecht resultaat.
          Ik laat jullie even meegluren.

1. Is de originele foto van TS
          2. Is de action die ik nog wat moet bijstellen, zonder laagmasker
          3. Is een vlug laagmasker. Zoals je ziet hoeft het niet precies te zijn. Details blijven redelijk behouden, zie haren op voorhoofd en wenkbrauwen die niet zijn uitgespaard.
          4. Is het eindresultaat: action + laagmasker.

Klonen of stempelen is er allemaal niet aan te pas gekomen. Gewoon action, wat in laagmasker schilderen en gedaan. Dekking kan uiteraard nog aangepast worden, nu zit ik op een dekking van zo'n 30% denk ik.

Comment

Heel interessant Maniac, thanks

Comment

Nou, die vind ik anders behoorlijk deftig hoor. Heel erg deftig als je het met mijn kunsten vergelijkt. Daarom doe ik ook alleen maar kinderen, daar hoeft dat niet :-)
              ______
              www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Nou, die vind ik anders behoorlijk deftig hoor. Heel erg deftig als je het met mijn kunsten vergelijkt. Daarom doe ik ook alleen maar kinderen, daar hoeft dat niet :-)
                Nou, ik had onlangs een pasgeborene met baby-acné en ik kan je verzekeren dat er toch wat gesoftened is :-)
                Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                  Nou, ik had onlangs een pasgeborene met baby-acné en ik kan je verzekeren dat er toch wat gesoftened is :-)
                  Tja, da's weer wat anders.

Maarreuh... ik ben altijd geïnteresseerd om te weten hoe je zoiets met deftig resultaat doet. Er zitten hier echte maniakken wat dat betreft, en ik sta vaak echt in bewondering voor die kunsten.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Working...
                  X