Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshopke heeel simpel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• photoshopke heeel simpel

Hey,

ik ben net terug van een 30dagse tocht door China en heb daar heel knappe foto's knn nemen met mijn reflexcamera. Omdat ik fotoshop heb (en er niets van ken) wou ik eens zien of er heel simpele dingen waren die ik op de foto's kon doen die een kwaliteitsverbetering (scherpte, kleuren,...) aan de foto's konden toevoegen.

Zo gebruikte ik de functie auto contrast en dit gaf bij de sommige mindere foto's een ongeloofelijke verbetering.(Bv ik had foto door een raam genomen en dankzij deze functie te gebruiken verdween de "kleurvervorming" van het raam volledig)

Is dit zinnig om dit bij al mijn foto's te doen en zijn er nog andere simpele opties die de kwaliteit van de foto eenvoudig kunnen verbeteren.
    Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

Re: photoshopke heeel simpel

Het is heel moeilijk om te zeggen, dit of dat moet je voor alle foto's even doen. Bedenk wat je verbeterd wil hebben en kijk of je een goede tutorial op internet wil hebben. Of dat je dat hier even vraagt.
    Joop Snijder - http://www.joopsnijder.com
    Ook foto's verkopen? Kijk eens op Dreamstime, IStockPhoto of ShutterStock
    Bekijk mijn tips & tutorials op mijn blog

Comment

Hier een paar linkjes naar basislessen voor Photoshop Cs3........de meeste van deze lessen zijn toepasbaar op ook andere versies van Photoshop. De plaatsing van gereedschappen ed kan wel wat afwijken http://www.gratiscursus.be/photoshop_cs3/index.htm
      Hier vind je zelfs wat eenvoudige nederlandstalige videolessen om je foto's te verbeteren.http://www.webfotoclub.nl//showgallery.php?cat=552
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Dank voor die link, Rupselkopke. Da's nou net wat ik nodig heb!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Dank voor die link, Rupselkopke. Da's nou net wat ik nodig heb!
          Me too!!! Thanks.
          Mister Tanzer en zijn Canon 40D + EF-S 17-85 MM f/4-5.6 IS USM +EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM en mijn G3!!!

Comment

Probeer eens "adobe lightroom"
            Je kan er een trial van downloaden.
            Belangrijkste voordelen:
            veel minder zwaar prog
            basic bewerkingen zijn gemakkelijker aan te leren
            Originele fotos blijven intact
            ...
            Doe maar eens een search hier op het forum

mvgr
            Jo(han)
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Er is ook nog "auto color", en "auto levels" die redelijk goed werken om kleurzwemen weg te halen.

Een heel goede tool is de "unsharp mask". Hier is een zeer goede tutorial om even te lezen zodat je het tooltje begrijpt. Er zijn ook wat voorbeeld instellingen die je altijd kan gebruiken.

In photoshop kan je redelijk ver gaan als je wil. Het beste is om, zoals eerder vermeld, gewoon te googlen op wat je wil doen, en dan zijn er vast wel tal van tutorials die het haarfijn uitleggen

Comment

wel engels, maar zeer uitgebreid
                Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Working...
                X