Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's trekken in de zon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto's trekken in de zon

Hallo ik heb een vraagje,
    ik heb een canon powershot A40 hoe stel ik het beste mijne camera in bij zonneschijn want als ik foto's trek zijn ze overbelicht, ik werk in de P-mode of werk ik beter met iets anders?
    Zijn er hier mensen met zo een camera en met ervaring hiervoor die me enkele tips kunnen geven .

Alvast bedankt
    Groetjes
    Carine

Altijd lastig felle zon. Of overbelicht of onderbelicht of beide tegelijk. Nu zit ik momenteel naar iemand buiten te kijken die een wit overhemd aanheeft en dat ziet er zó ook overbelicht uit. Net als enigzinds in de zon kijken, dan zie je ook weinig meer en als er wat wolken zijn veel uitgebleekte stukken.

Je zou Spot metering kunnen proberen en dan richten op de plek die je goed wilt hebben. Ook wat onderbelichten met -ev en later in software de foto bijweken kan. Wellicht zit er een omstandighedenvoorkeursinstelling op je toestel zoals portret/landschap/nacht/zon enz. op je toestel.
    Groeten,
    Ronald
    http://fotografie.jouwweb.nl/

Comment

Beste smurfke,

Ik heb ook een A40 ... voor foto's van zon ed. kan je best spotmeting gebruiken, dat werkt in 80% van de gevallen wel vrij goed. Om eerlijk te zijn gebruik ik bij landscapes of (nog vrij uitgebreide) portretten steeds de auto stand, de belichting is meestal wel OK.
      En verder kan je eens wat spelen in de P-mode (+- EV)

greetz
      My Flickr

Comment

Hoi,

Bedankt ik ga dat eens proberen in de P stand en zal dan wel kijken wat de beste verhouding is met de EV stand

Alvast bedankt
        Groetjes
        Carine

Comment

Working...
        X