Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Dit is misschien een onozele vraag, maar hoe kan ik dit zo goed mogelijk verhelpen met photoshop 7 ( ben er een ongelooflijke leek in) Trouwens hoe kan ik een foto uploaden om te laten zien wat ik bedoel??
yve
Kijk even bij fotoarchief en demos, daar staat een uitleg bijna bovenaan wat betreft uploaden. Scherpte verkrijg je het beste door -unsharp mask- toe te passen, een bewerking die in bijna alle fotopaketten zit. Moet niet té onscherp zijn.
dat ziet er inderdaad al een pak beter uit, maar echt helemaal scherp gaan we die niet kunnen krijgen denk ik, daarvoor is het origineel toch wat té onscherp.
ik bedoelde dat de kop van de vis er duidelijker opstaat dan in de originele foto, maar er is inderdaad overdreven met het unsharp mask, vooral aan de stenen valt dat direkt op.
ik hebt toch gezegd dat ik hem RAP bewerkt had
Ik heb in feite de eerste keer op de vis gelet.
Nu heb ik het haaitje apart unsharp mask gedaan en natruulijk auto level.
Greets Soulshriek
Do you serve a purpose, or purposely serve?
http://www.soulshriek.com
'k zou nog het liefst de achtergrond van de eerste en de vis van de laatste zien. want door de auto levels valt de achtergrond wat meer op en dat trekt de aandacht weg van de kop van de vis. of die twee foto's boven elkaar zetten in aparte lagen en dan de bovenste een lichtere dekking geven. en eventueel nog met een brush in een layer mask nog wat bijwerken.
pas op, ik ken er niet zo veel van hoor, maar mijn eindwerk was indertijd toch wel "aquariumfotografie" zeker
Tweede poging al veel beter dan de eerste, mja, een mooie foto ga je er toch nooit van maken. Dit soort fotografie is op zich al uiterst moeilijk, ik denk dat je je beter toelegt op de techniek van het fotograferen van deze zaken, dan op het "redden" van die kiekjes.
Comment