Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoedoethijhet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoedoethijhet

ik ben al een tijdje in cs3 aan het zoeken naar de bewerking van foto's door een bepaalde fotograaf. iedereen heerft zo zijn eigen stijl en geheimen, maar ik denk dat er niks op tegen is om een bepaald effect zelf ook te willen benaderen.
    alleen....... ik kan het maar niet vinden. de fotograaf in kwestie Rick Day heeft een heel eigen uitgesproken stijl en dit (vind ik) eerder door de nabewerking van zijn foto's.
    heeft er iemand een sneller inzicht hoe ik dit resultaat zou kunnen bekomen.

http://www.modelmayhem.com/pic.php?p...78&pid=5424421
    http://www.modelmayhem.com/pic.php?p...01&pid=6282022

Re: hoedoethijhet

Bijna alles ligt in de keuze van zijn modellen. Bodybuilding (homo's ?) in zeer hard licht.
    Daarbij uitdagende, exuberante poses.

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Comment

i bedoel eerder de werking ivm kleuren, de huidskleur heeft steeds hetzelfde effect, meestal met de-saturatie van rood, maar toch geraak ik niet aan die tinten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door licence Bekijk bericht
        i bedoel eerder de werking ivm kleuren, de huidskleur heeft steeds hetzelfde effect, meestal met de-saturatie van rood, maar toch geraak ik niet aan die tinten.
        Probeer eens een mix van de natuurlijke huidskleur met iets wat naar beige/bruin neigt. Die kleur vind ik veel weg hebben van één van de effecten die je met Nik Color Efex krijgt.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Curven, Brightness/contrast, D&B, kleuraanpassing zou u al een eind op weg moeten helpen.
          Effect wordt ook verstevigd door koude (omgeving bv) en warme tonen (huid bv) naast elkaar te zetten.
          En natuurlijk speelt de belichting ook een rol.

Comment

Ik ben wel benieuwd naar wat BD is.Verder goede uitleg.

Comment

D&B bedoel je? Dodge en burn denk'k, maar verder weet'k zelf ook niet goed wat dat inhoudt
              Mijn foto's en fractals
              Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                D&B bedoel je? Dodge en burn denk'k, maar verder weet'k zelf ook niet goed wat dat inhoudt
                Dan zoek je dat toch gewoon op op internet...?

klik

En als je er niet voldoende aan hebt, dan zijn er nog genoeg pagina's met uitleg over dodgen en burnen te vinden

Mvg,
                Frederic

Comment

Working...
                X