Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Paarse" zee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• "Paarse" zee

Onderstaande panorama heb ik onlangs gemaakt. Nu waren de lichtomstandigheden niet echt denderend die dag, wat ook te merken is aan de kleuren. Vooral het kleur van de zee stoort me enorm en ik krijg er niet echt verbetering in. M'n verbeteringen lijken teveel "geplakt". Enig advies hoe ik dit toch nog toonbaar zou kunnen maken?

Alvast bedankt
    mvg,
    Dieter

Hoi Hoehel,

De kleur van de zee zou je bv kunnen bewerken met Kleurtoon en Verzadiging. In PS bv zou je het volgende kunnen doen:

- open het dialoogvenster Kleurtoon en verzadiging
    - open de lijst en kies Magenta tinten
    - klik in de afbeelding ergens midden in de zee (nb: de aanduiding Magenta tinten kan nu veranderen in Blauwe tinten 2 bv, dit is niet belangrijk)
    - schuif Kleurtoon iets naar links (ergens tussen -10 en -30, afhankelijk van wat je wilt bereiken
    - verlaag tevens ook de Verzadiging (bv -25)
    - wijzig indien gewenst ook de helderheid

Pas bv na het aanpassen van de Verzadiging ook de Kleurtoon (en Helderheid) ietsje aan. Maw: speel een beetje met deze drie instellingen tot je een natuurlijker resultaat bereikt. Je kunt ook nog Annuleren en opnieuw beginnen, waarbij je op een duidelijk andere plek in de zee klikt met het pipet (de 3e stap dus)

Succes

Comment

Erik, je bent GEWELDIG, ik ga me echt eens je boek moeten aanschaffen

of is er in de nabije toekomst een nieuwe versie van gepland?
      mvg,
      Dieter

Comment

Dat boek wil ik ook wel kopen, maar waar vind ik dat hier in Antwerpen??

Te verkrijgen op een SD ??

Comment

Naam : Digitale Fotografie
          Type : Paperback
          Uitgever : ACADEMIC SERVICE
          Verschijningsdatum : 07/05/2002
          Gewicht : 884 gr.
          Aantal bladzijden : 502
          Editie : 11
          ISBN : 90-395-1983-8
          PRIJS : 39.50 EURO

Met dit ISBN nummer kan je hem in gelijk welke boekenwinkel bestellen.

Greetz

Soulshriek
          Do you serve a purpose, or purposely serve?
          http://www.soulshriek.com

Comment

Working...
          X