Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
wat vinden jullie van deze bewerking?
Collapse
X
-
wat vinden jullie van deze bewerking?
Labels: Geen
-
-
Re: wat vinden jullie van deze bewerking?
Vind deze bewerking wel mooi.
Het lijkt wel een schilderij.Spookys Fotoweb
BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300
-
Toch moeilijk te zeggen als je het origineel niet toont hé?
Hoort in de categorie "Mooie zw/w omzetting!" terwijl men het origineel niet toonde
Laten we dan het resultaat van de bewerking bekijken...
Mijn indruk is dat je mss een contrastverhogende methode met USM hebt gebruikt?
Het lijkt er toch wat op, oa door de schijnbare halo rond de bomen rechts, die ik zou wegmaskeren.
Verder schiet er niet direct iets uit om ongelofelijk af te breken, dus het is bijna een killerke
Ik had nog graag wat water gezien, dus een hogere ladder meesleuren volgende keer, of een groter lief pakken om op te staan
Comment
-
Dit is klaarblijkelijk een HDR. de HDR zelf is goed gedaan, prima zelfs, maar je initiële opname bevat te weinig detail (indien uit één RAW gemaakt). Vandaar de ruis en vandaar de halo's rond de bomen ook. Indien uit meerdere RAWS gemaakt, is elke opname te donker. Expose to the right! Daar begint alles mee. Als dat niet goed zit, krijg je dat realisme er niet écht in.
Maar qua bewerking zit dus alles zeker wel goed.______
www.vue.photo
Comment
-
bedankt voor jullie reacties, wat jullie zeggen klopt allemaal en heb het nu gezien, zal in de toekomst de fout niet meer proberen te maken.
Killerke
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk berichtbedankt voor jullie reacties, wat jullie zeggen klopt allemaal en heb het nu gezien, zal in de toekomst de fout niet meer proberen te maken.
Killerke
Download anders dit eens van mijn website: http://www.simplephotography.net/zmisc/HDR.pdf. Er komt nog een Nederlandstalige versie ook. Ooit :-)______
www.vue.photo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk berichtIk mis scherpte en er zijn halo's (wat is dat in 't NL, iemand ?) te zien aan rand bomen rechtsboven.
T.
Voor mij is dit geen geslaagde bewerking.
@ Tom : halo = aureool -heiligenschijn -kring om tepel -kring om zon en maan -lettertype -lichtkoker -lichtkrans -lichtkrans om zon en maan -lichtkring -lichtkring om zon of maan -maankrans -mandorla -stralenkrans -stralenkroon -tepelhof -vaarwel -ring om de maan -natuurverschijnsel -lichtkring om de maan -ster in eigen kring
Halo is correct Nederlands en vindt zijn oorsprong in het Grieks. De meest benaderende "origneel Nederlandse" term lijkt me "stralenkrans" te zijn.
Allez, weeral wat bijgeleert
Slu !
Tjerri
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht...
Allez, weeral wat bijgeleert
Slu !
Tjerri
Nu we toch aan't bijleren zijn : weeral wat bijgeleerd.
T.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk berichtBedankt voor de uiteenzetting.
Nu we toch aan't bijleren zijn : weeral wat bijgeleerd.
T.
D andere T
Comment
Comment