Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veel foto's met eenzelfde filterbewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • veel foto's met eenzelfde filterbewerking

    ik wil een 1000tal foto's eenzelfde filterbewerking geven. weet iemand hoe ik dit (liefst in 1 keer) kan doen ? ik heb PS cs3, maar zoals jullie zien, moet ik er nog mee leren werken.
    alvast bedankt.
    Last edited by CoppeXX; 28 september 2008, 21:55.
    www.coppez.exto.be
    www.yoshiwara.exto.be

  • #2
    Re: veel foto's met eenzelfde filterbewerking

    alle beelden staan in jpeg formaat, en ik zou op de foto's een lenscorrectie willen uitvoeren met de ptlens plugin. weet iemand raad ? als ik dit foto per foto moet doen ben ik een halve week bezig
    www.coppez.exto.be
    www.yoshiwara.exto.be

    Comment


    • #3
      Re: veel foto's met eenzelfde filterbewerking

      ik ken die plugin niet... maar ik zou van de bewerking een "action" maken.. normaal gezien kan je deze dan in 1 loop verwerken... het gaat wel eventjes duren maar in principe kan je dit zelf instellen en ben je er op een uurtje vanaf ofzo..

      zoek eventjes op google hoe je best met actions omgaat en het is best wel makkelijk te doen. anders stuur je me maar een pm en zal ik morgen ofzo wel antwoorden als ik eventjes tijd heb..
      poof

      Comment


      • #4
        Re: veel foto's met eenzelfde filterbewerking

        Dit kan je via een action en batch verwerking.
        Op mijn blog staat een korte handleiding : link

        Comment


        • #5
          Re: veel foto's met eenzelfde filterbewerking

          Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
          Dit kan je via een action en batch verwerking.
          Op mijn blog staat een korte handleiding : link
          bedankt ! het werkt zeer prima ! juist 1 dingetje : ik moest beeld per beeld de handeling bevestigen (hetgeen ok was, want sommige beelden behoefden de actie niet meer), maar is het ook mogelijk alle beelden automatisch te laten bewerken; dus met 1 druk op de knop, de hele rimram tegelijk ?
          iig zeer bedankt
          www.coppez.exto.be
          www.yoshiwara.exto.be

          Comment


          • #6
            Re: veel foto's met eenzelfde filterbewerking

            Stel de actie in dat hij automatisch opent en automatisch saved en sluit.
            Je moet daarvoor dus alle handelingen die photoshop moet doen opnemen met de opname functie.

            bijvoorbeeld :

            "begin opname"

            Stap 1 : open een beeld.
            Stap 2 : filter
            Stap 3 : save of save as als je de originele bestanden niet wil overschrijven en in een andere map wilt saven.
            stap 4 : sluit je beeld, stap moet er bij !

            "eindig opname"

            Ga dan naar File/automate/batch en stel daar je doelmap in en je savemap.

            Start vervolgens de batch op via het actions menu.

            Maar google best nog maar eens "actions photoshop" op, er bestaat veel lectuur over hoor...

            Comment


            • #7
              Re: veel foto's met eenzelfde filterbewerking

              Oorspronkelijk geplaatst door MI&MA Bekijk bericht
              Stel de actie in dat hij automatisch opent en automatisch saved en sluit.
              Je moet daarvoor dus alle handelingen die photoshop moet doen opnemen met de opname functie.

              bijvoorbeeld :

              "begin opname"

              Stap 1 : open een beeld.
              Stap 2 : filter
              Stap 3 : save of save as als je de originele bestanden niet wil overschrijven en in een andere map wilt saven.
              stap 4 : sluit je beeld, stap moet er bij !

              "eindig opname"

              Ga dan naar File/automate/batch en stel daar je doelmap in en je savemap.

              Start vervolgens de batch op via het actions menu.

              Maar google best nog maar eens "actions photoshop" op, er bestaat veel lectuur over hoor...
              merci. kheb al zitten gorgelen, maar soms zie je 't bos niet door 't oerwoud.
              met jouw uitleg begrijp ik er al veel meer van. merci
              www.coppez.exto.be
              www.yoshiwara.exto.be

              Comment

              Working...
              X