Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

transparency voor webgebruik..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • transparency voor webgebruik..

    Ello,

    probleem:

    ik wil een stuk van een foto afknippen voor gebruik op het web, het stuk dat ik wegknip moet transparant blijven. Maar elke keer ik probeer veranderd dit naar wit.

    Ik ben absoluut geen leek op photoshop gebied (ik gebruik CS3 trouwens) en heb dit nog al eens gedaan zonder problemen... maar nu lukt het mij niet ik snap het niet goed..
    Dus iemand die een oplossing heeft mag me gerust eventjes bijstaan

    ik heb png-24 geprobeerd en transparency staat aangevinkt.. en het lukt niet?? (via safe for web..)
    Het formaat moet jpg of png zijn.

    snap niet goed waarom dit nu niet lukt..

    alvast bedankt...
    poof

  • #2
    Re: transparency voor webgebruik..

    Ik volg niet meer de laatste evoluties maar ik dacht dat jpg geen transparancy toelaat en dat transparancy bij png niet ondersteund is door vele IE-browsers. De enige oplossing is een gif, voor zover ik weet.
    ----
    http://www.wispr.be

    Comment


    • #3
      Re: transparency voor webgebruik..

      jpg werkt idd niet zover ik weet...
      png heeft in het verleden wel gewerkt voor mij.. maar ik ben geen webdeveloper dus ik ben niet echt op de hoogte van de laatste trends en vernieuwingen..

      en gif heb ik nog niet geprobeerd omdat ik dit probeerde te vermijden..
      poof

      Comment


      • #4
        Re: transparency voor webgebruik..

        Hier een voorbeeld van foto met transparant deel.

        Men ziet nu wit aangezien de foto enkel gelinkt is en krijg je automatisch een witte achtergrond te zien maar het is wel degelijk transparant.

        Werkwijze: Save for web - png24 en bij Present ook png24 aanduiden en dat geeft uw gekozen gedeelte transparant weer.

        http://www.ttibett.be/images/transparant.png

        Met een percentage kleur toegevoegd.

        http://www.ttibett.be/images/transparant2.png
        Last edited by Beauke; 23 september 2008, 06:11.
        Groetjes, Beauke
        Mijn foto's

        Comment


        • #5
          Re: transparency voor webgebruik..

          ie7 kan het wel aan, maar de zes en voorgangers niet
          ff googlen op transparantie en ie6 hack

          Comment


          • #6
            Re: transparency voor webgebruik..

            ja dat weet ik maar toch.. elke keer blijft hij wit weergeven..
            Maar ik denk eerder dat het ligt aan de manier waarop de website is coded dan aan mijn manier van werken..
            Ik zal eventjes de webdesigner contacteren..
            poof

            Comment


            • #7
              Re: transparency voor webgebruik..

              het lijkt dan wel alsof er nog een slotje op de achtergrondlaag staat, dan kun je ook geen stukjes knippen,
              kun je de transparante blokjes zien alvorens je opslaagt ?

              Comment


              • #8
                Re: transparency voor webgebruik..

                En ik snap niet goed waarom de links die ik plaatste totaal genegeerd worden
                Ik nam aan dat het om een foto ging die deels transparant moest zijn en eventueel in png?

                Dat heb ik dan ook achter een linkje gezet 1x transparant en 1x transparant met een kleurtje.
                Als het dat toch niet mocht zijn had ik het ook graag eens gelezen inplaats van mijn reactie totaal
                over te slaan, tenzij ik er compleet naast zit wat de bedoeling was maar dan had ik het ook graag geweten!

                In het vervolg doe ik alvast geen moeite meer, hoe klein ze ook mag zijn!
                Groetjes, Beauke
                Mijn foto's

                Comment


                • #9
                  Re: transparency voor webgebruik..

                  relax relax

                  Ik heb uw post gelezen en uw links gezien...
                  En het was allemaal goed..
                  Ik reageer er niet op omdat ik al gezegd had dat ik het zo gedaan heb... Zoals ik al zei ben ik geen leek en heb dit al meerdere malen gedaan zonder problemen...

                  maar hier komt de clue voor eventuele toekomstige gevallen met een soortgelijk probleem..

                  Voor deze website waarvoor de afbeeldingen nodig zijn heeft mijn coder zijn eigen ontworpen CMS systeem gebruikt. En de afbeeldingen worden hierin opgeladen en dan creert het CMS systeem automatisch een link die je dan bv in je content kan plaatsen als afbeelding. Het probleem zit hem dus in de coding waar het CMS systeem (nog) geen rekening houdt met transparency. Vandaar dit telkens wit uitkwam.

                  Het probleem was dat ik gisteren tot 3-4u 's nachts aan het werk was van 9u smorgens al en ik dacht dat ik zo ongelooflijk dom was iets over het hoofd te zien, wat dus niet het geval was

                  Dus ik deed niks verkeerd ook al was ik half in dromenland maar het lag aan de coding!

                  dus probleem opgelost, maar toch bedankt voor de moeite.. misschien heeft iemand er nog iets aan als ze de zoekfunctie ooit gebruiken
                  poof

                  Comment

                  Working...
                  X