Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurinstellingen Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleurinstellingen Photoshop

    Heykes iedereen

    In februari bevalt mijn zus voor haar 6e spruit (jawel hihi...) en de eer is alweer aan mij om een geboortekaartje te maken. Ondertussen heb ik al wat meer ervaring in Photoshop dus mag het ne keer ietske specialer zijn. Omdat we normaal met felle kleurtjes gaan werken zijn die dus heel belangrijk. Nu meen ik hier ooit gelezen te hebben dat je de kleurinstellingen in photoshop best niet op de algemene standaardwaarden van Europa zet maar op iets anders. Alleen ben ik vergeten wat lol. Voor mijn normale bewerkingen kan het me niet veel schelen want het meeste blijft toch digitaal maar nu moeten de kleuren dus echt wel levendig zijn en op het scherm ziet het er nu eenmaal anders uit dan als je het afprint. Duuuuuuuuus wie kan mij helpen? Of als er nog handige tips zijn... Altijd welkom!

  • #2
    Re: Kleurinstellingen Photoshop

    Het ligt eraan wat je ermee gaat doen he?.... Als het wil laten drukken, maak je de beelden op in RGB in Photoshop en op laatst zet je dit om naar CMYK met de juiste Euroscale coated instelling.... en maak je best een PDF....

    Als je in een fotolab wilt laten afwerken, maak je alles op in RGB met de sRGB IEC61966-2.1....instelling. Best niet in Adobe RGB werken.


    mvg,

    Tim W.
    Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

    Comment

    Working...
    X