Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste formaat om op te slaan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste formaat om op te slaan?

    Als jonge vader heb ik niet altijd de mogelijkheid om een foto waaraan ik begonnen ben met bewerken die ook helemaal af te werken...

    Welk formaat gebruik ik dan best om de betreffende foto op te slaan met zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies en liefst zelfs zonder verlies?

    Misschien nuttig om te weten dat ik in antiek doe en nog gebruik maak van photoshop 6.0

    Grtz

  • #2
    Re: Beste formaat om op te slaan?

    Oorspronkelijk geplaatst door Nivad Bekijk bericht
    Als jonge vader heb ik niet altijd de mogelijkheid om een foto waaraan ik begonnen ben met bewerken die ook helemaal af te werken...

    Welk formaat gebruik ik dan best om de betreffende foto op te slaan met zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies en liefst zelfs zonder verlies?

    Misschien nuttig om te weten dat ik in antiek doe en nog gebruik maak van photoshop 6.0

    Grtz

    Gebruik het formaat van Photoshop , (PSD ) maar dan werk je wel best in RAW anders heb je al verlies als het beeld uit de camera komt ! Raw omzetten en dan opslaan in Tiff (is ook verliesloos) en bij verdere bewerking kies ik dan voor PSD.

    MVG, Jeff


    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Beste formaat om op te slaan?

      Met welke cam werk je?Als je met een reflex werkt steeds je foto's in raw nemen en opslaan,liesft op 2 verschillende plaatsen.
      De Jeff was me net voor.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Beste formaat om op te slaan?

        Alvast bedankt...

        Ik gebruik een canon eos 400d en ik beken mijn zonde daar opnames mee maken in jpeg formaat. Hoewel ik weet dat RAW garant staat de optimale kwaliteit te behouden

        Ik ben er eenvoudigweg nog toe gekomen te experimenteren met dat formaat, bovendien zou ik snel krap komen te zitten met mijn geheugen. Zowel op mijn twee kaartjes van 1gyg als mijn pc en voorlopig laat het budget niet toe veel uit te breiden wat wel hoogdringend wordt omdat ook mijn cd-schrijver het heeft laten afweten

        Grtz

        Comment


        • #5
          Re: Beste formaat om op te slaan?

          Lees eerst dit even door
          Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.


          SF
          00.00 Gone

          Comment


          • #6
            Re: Beste formaat om op te slaan?

            Oorspronkelijk geplaatst door Nivad Bekijk bericht
            Alvast bedankt...

            Ik gebruik een canon eos 400d en ik beken mijn zonde daar opnames mee maken in jpeg formaat. Hoewel ik weet dat RAW garant staat de optimale kwaliteit te behouden

            Ik ben er eenvoudigweg nog toe gekomen te experimenteren met dat formaat, bovendien zou ik snel krap komen te zitten met mijn geheugen. Zowel op mijn twee kaartjes van 1gyg als mijn pc en voorlopig laat het budget niet toe veel uit te breiden wat wel hoogdringend wordt omdat ook mijn cd-schrijver het heeft laten afweten

            Grtz
            Ik begrijp uw situatie

            Maar ik heb ook een 400D en uit "luiheid" fotografeerde ik ook enkel in jpg alhoewel de voordelen van raw mij theoretisch bekend waren .. Nu heb ik een aantal shoots in raw gedaan en dat is toch een andere wereld hoor, ik ben zo goed als bekeerd .. en als je even zorgzaam tracht te belichten zoals je verplicht bent te doen voor jpg dan moet je met raw vrijwel geen correcties aanbrengen met dat voordeel dat de correcties die je moet doen veel efficienter schijnen te werken .. en ik gebruik enkel maar DPP niet eens een "echte" raw bewerkingsmachine
            .. en ik zit ook met de bedenking vande opslag op HD .. raw bestand is gemiddeld ong. 3x groter dan standaard uit de camera jpg. Voor de flash kaartjes moet ge het niet laten die kosten tegenwoordig bijna niets meer voor een 2Gig kaartje en heel snelle moet ge voor uw 400D niet kopen .. die DIGIC II weet met die snelheid toch niets aan te vangen ..
            FWIW

            Comment

            Working...
            X