Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Guides SF "free action-set"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Guides SF "free action-set"

    Action set : Guides SF
    • Center/2 Plaatst 2 Guides in: Death Centre
    • 4/4 verdeelt je werk in 16 vakken

    Action set

    Enjoy
    SF

    *uitverkocht*
    Last edited by StoneFree; 21 september 2008, 12:24.
    00.00 Gone

  • #2
    Re: Guides SF "free action-set"

    Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
    Action set : Guides SF
    • Center/2 Plaatst 2 Guides in: Death Centre
    • 4/4 verdeelt je werk in 16 vakken

    Action set

    Enjoy
    SF

    *uitverkocht*
    Hier snap ik helemaal niks van... kan je eens een beetje meer uitleg geven?
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Guides SF "free action-set"

      en ik snap er nog minder van....
      http://www.jvs-photography.be/

      Comment


      • #4
        Re: Guides SF "free action-set"

        Ik neem "een maand of 6" afscheid van dit forum, daar zul je het mee moeten doen!
        SF
        00.00 Gone

        Comment


        • #5
          Re: Guides SF "free action-set"

          Ben ik de enige die niet kan volgen?
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #6
            Re: Guides SF "free action-set"

            Ik volg je daarin helemaal beste vriend. Ik zou het alleen wel leuk vinden als je de weg naar mijn e-mail zou kunnen bewandelen.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: Guides SF "free action-set"

              Mijn PC wil de ZIP-file niet decompresseren?

              Ik veronderstel dat de 'death center' action hulplijnen exact door het midden van je beeld plaatst - hetgeen inderdaad handig kan zijn. Tot nog toe deed ik altijd 'select all'+'scale' of de cropping tool om even te kijken waar het middelpunt van een foto is.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #8
                Re: Guides SF "free action-set"

                De bedoeling is om bepaalde guides/hulplijnen op uw beeld te plaatsen, die je kunnen helpen naar compositie.
                Respectievelijk wordt het beeld in 4 of in 16 delen verdeeld.

                Redelijk nutteloos want met de grid functie kun je dat perfect doen.

                Laat hem maar gaan; hij voelt zich blijkbaar (al) te goed voor het forum...

                Comment


                • #9
                  Re: Guides SF "free action-set"

                  Zou iets kunnen zijn als deze:
                  Explore top-notch Photoshop actions and other Photoshop add-ons at PanosFX. Elevate your designs and photography instantly. Unleash your creativity!


                  Doet mij ook denken aan de scripts van AVBros, maar soms kom je ook al eens gratis eenvoudigere varianten tegen.

                  Denk wel dat het beter werkt dan een grid, want een script doet dit auto. correct volgens de grootte van elke foto. Verder idd nutteloos, want als je een grid nodig hebt om evenwicht te vinden in een foto kan je het beter opgeven

                  Je krijgt dan zo van die foto's waar men interessepunten KNAL op 1/3 heeft liggen en zo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Guides SF "free action-set"

                    Jezus, ik zit al mijn ganse leven (moet zowat een eeuw zijn) in het grafische, tekenen, schilderen, retoucheren en weet ik al veel meer en ik zou begot niet kunnen zeggen wat die 'rule of thirds' nu heel precies inhoudt.
                    Laat staan dat ik het zou kunnen uitleggen aan iemand.


                    Ik heb het bij mijn weten ook nooit geleerd...en ik heb het ook nooit gemist.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Guides SF "free action-set"

                      Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                      ik zou begot niet kunnen zeggen wat die 'rule of thirds' nu heel precies inhoudt.
                      Mss dat schilders die dat wel weten meer "tableaukes" verkopen? Maar gezien uw "ganzeleven" zich exact op 2/3 bevindt momenteel gaat dat niet veel verschil meer maken...

                      Ik heb mij ooit "oppervlakkig verdiept" in Sacred Geometry en dat gaat fenomenaal ver en zit overal doorweven. Als je dan hoopt iets magisch teweeg te kunnen brengen en iets tot op een fractie v/e mm perfect wil positioneren, dan zou ik het eerder volgens die verhoudingen doen, al ben je daar ook beperkt in je mogelijkheden.
                      Ik sta perfect open dat bv het staren naar mandala's met heilige geometrieën erin je hoger bewustzijn verder kan openen ed., maar de Rule of Thirds...?

                      Best soms goede leidraad als je "het niet ziet", maar zet de dingen niet knal op dat roosterke, want dat is IMO belachelijk

                      En op alles bestaan uitzonderingen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Guides SF "free action-set"

                        Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                        ik zou begot niet kunnen zeggen wat die 'rule of thirds' nu heel precies inhoudt.
                        Misschien gebruik je het al spontaan zonder dat je er u van bewust bent.

                        The rule of thirds is een verbastering van de gulden snede.
                        De gulden snede is een ratio die als harmonisch en esthetisch wordt aanzien, en die oa in de architectuur veel werd gebruikt. Het zou ook vaak voorkomen in de natuur.

                        Last edited by PSG; 24 september 2008, 22:48.

                        Comment

                        Working...
                        X