Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto inzetten in een grotere foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto inzetten in een grotere foto

    Hoe kan ik met photoschop CS3 een andere foto (kleiner in een kader) op een andere foto plaatsen.

    Ik wil bv een foto vergroting maken van 50x50cm met daarin een kleine foto in de bovenhoek van bv 13x9cm.

    groetjes
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

  • #2
    Re: Foto inzetten in een grotere foto

    De makkelijkste manier die ik heb gelezen en getest en die ik ook soms gebruik (wel PS7) is:

    Je opent de 2 foto's, de foto die moet verkleind worden selecteer je (Ctrl + A), dan Ctrl + T. Nu zal je zien dat wanneer je in de hoek van de foto staat, je deze kan verkleinen binnen het zelfde kader + enter drukken
    Nu verklein je deze naar de gewenste grote.
    Dan zet je de beide foto's naast mekaar (beiden verkleind dus niet volledig scherm) en versleep je de verkleinde naar de grote, nu kun je hem op de gewenste plaats zetten + nogmaals enter drukken.

    Tis ne simpele en snelle manier, maar daarom natuurlijk niet de beste. Problemen bij deze manier zijn, de verkleinde foto is nog te groot of is vervormd door verkleinen. Als je iets wil veranderen moet je soms volledig herbeginnen.

    Mijn kennis PS komt grotendeels van op BD en op internet, en ik zoek altijd snelle manieren.
    Heb zo ook de bedankingskaartjes van mijn trouw gemaakt en die van men vrouw haar grootouders. (Zal zien of ktijd heb om vanavond (zit nu op men werk) een vb te posten)

    Mensen die beter manieren weten zeg gerust, wil ook bijleren.

    Grtz
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

    Comment


    • #3
      Re: Foto inzetten in een grotere foto

      Denk dat alle methodes vrijwel op hetzelfde neerkomen:
      - Open beide foto's
      - De kleine foto selecteren en kopieëren (Ctrl A, Ctrl C)
      - Naar de grote foto gaan en dan plakken (Ctrl V) (wordt dus een aparte layer)
      - Nu transformeren (Ctrl T) en de juiste grote slepen.
      - Indien juiste grote op Enter drukken en verplaatsen naar de juiste plek.
      - Nu eventueel de lagen mergen.
      Voordeel hiervan is dat je een betere referentie hebt voor hoe "groot" je kleinste foto moet worden t.o.v. de grote foto.

      Suc6 ermee.
      Surfzeeuw
      Panasonic G3

      Comment


      • #4
        Re: Foto inzetten in een grotere foto

        .....of.... open beide foto's naast elkaar en sleep (move tool) de kkeine in de grote!
        SF
        00.00 Gone

        Comment


        • #5
          Re: Foto inzetten in een grotere foto

          Bedankt voor de reactie's hiermee ben ik als een heel stuk geholpen.
          Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
          www.dewolfmarc.be

          Comment

          Working...
          X