Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adobe Lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adobe Lightroom

    Wie kan mij vertellen hoe je na het bewerken van een foto deze opslaat met de nieuwe bewerkingen in het programma Lightroom 2 ??? Zoals in andere programma's kun je dit met opslaan als.., maar bij Lightroom 2 zou ik het begot niet weten.
    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

  • #2
    Re: Photoshop Lightroom

    met de muis op de foto staan (of meerdere foto's selecteren), rechtermuisknop en "Export" - "Export" kiezen.
    In het daarop volgende venster kan je dan kiezen in welk formaat je wil saven (JPG, DNG, Tiff, original...), alsook de locatie en dergelijke.
    Koen
    Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop Lightroom

      Oorspronkelijk geplaatst door dekleine Bekijk bericht
      met de muis op de foto staan (of meerdere foto's selecteren), rechtermuisknop en "Export" - "Export" kiezen.
      In het daarop volgende venster kan je dan kiezen in welk formaat je wil saven (JPG, DNG, Tiff, original...), alsook de locatie en dergelijke.
      Koen
      Vriendelijke dank. Ik heb het programma pas 2 dagen en moet er nog leren mee werken.
      Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop Lightroom


        hier kan je vele filmpjes downloaden (onderaan previous entries)
        Als je ze allen bekijkt krijg je echt veel tips
        Mvg
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop Lightroom

          Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
          Vriendelijke dank. Ik heb het programma pas 2 dagen en moet er nog leren mee werken.
          geen probleem, we zijn hier om elkaar te helpen.
          In het begin is het inderdaad wat moeilijk om mee te werken maar éénmaal je het onder de knie.. het is het echt wel leuk.... Mijn broer zweert bij Photoshop maar ik vind Lightroom voor bepaalde dingen echt wel handig....
          Ik weet niet van waar je bent maar ik wil gerust eens een introductie komen geven (alhoewel ik ook nog veel moet leren...)
          Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop Lightroom

            Oorspronkelijk geplaatst door dekleine Bekijk bericht
            geen probleem, we zijn hier om elkaar te helpen.
            In het begin is het inderdaad wat moeilijk om mee te werken maar éénmaal je het onder de knie.. het is het echt wel leuk.... Mijn broer zweert bij Photoshop maar ik vind Lightroom voor bepaalde dingen echt wel handig....
            Ik weet niet van waar je bent maar ik wil gerust eens een introductie komen geven (alhoewel ik ook nog veel moet leren...)
            Dat zou inderdaad zeer handig zijn om daar iets over te leren van iemand die er ervaring mee heeft. Ik zelf heb Photoshop wel goed onder de knie omdat ik daar cursussen voor gevolgd heb, maar buiten mijn weten zijn er nog geen cursussen te volgen over lightroom. Ik heb Lightroom omdat ik in Raw schiet en deze daar in te verwerken. Welk programma is het beste om Rawbeelden te bewerken
            Wat ik zeer goed vindt bij Lightroom is dat je de bewerkingen direct kunt zien, met 'Voor' en 'Na'
            In ieder geval nogmaals bedankt.
            Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

            Comment


            • #7
              Re: Adobe Lightroom

              Camera RAW is ook een goed alternatief voor lightroom, hoewel ik toch ook lightroom gebruik , vind het zo'n goed softwarepakket voor te organiseren, bewerken, printen, alles in één

              voor info over lightroom kan je me ook altijd raadplegen.

              grts,
              Hans
              Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
              My travel photography site

              Comment


              • #8
                Re: Adobe Lightroom

                Oorspronkelijk geplaatst door Hanzzz Bekijk bericht

                voor info over lightroom kan je me ook altijd raadplegen.

                grts,
                Hans
                Weet jij mss of een licentie die je koopt voor LR2 ook werkt met de trial van LR1.4. ? Ik heb namelijk de trial LR2 verwijderd omdat er problemen waren met het exporteren van IPTC gegevens. Dit blijkt een bug te zijn in LR2 ism met oudere Athlon CPU. Nu heb ik een trial gevonden van LR1.4.1 die wel doet wat ik ervan verwacht. Maar Je kan nog enkel licenties kopen voor LR2. Wat kan ik dus doen om alsnog een werkende versie te verkrijgen.
                Comfortably numb with my Pentax

                Comment

                Working...
                X