Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR my way

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HDR my way

Een heel aantal mensen uit binnen -en buitenland hebben mij de afgelopen paar jaar gevraagd om eens een tutorial te schrijven van mijn workflow om een HDR te maken. Ik heb eigenlijk altijd de boot afgehouden uit tijdgebrek, maar nu waren er op korte tijd wel erg veel, en het kost nu meer tijd om dezelfde uitleg telkens opnieuw te geven, dan het eens bevattelijk op papier te zetten.
    't Is (nu nog) in een hele rudimentaire vorm, en er ontbreken nog wel een paar titels. Waarschijnlijk kan het één en ander ook nog wel wat duidelijker, maar dat komt dan nog wel.
    Het is ook alleen nog in het Engels. De Nederlandse versie zet ik binnenkort nog online voor de mensen die geen Engels kennen, maar mijn software is allemaal in 't Engels, dus daaraan kan ik niks veranderen. Degenen die zich dan geroepen voelen om de screenshots door de Nederlandstalige schermafdrukken te vervangen, mogen mij die altijd doorsturen, dan zorg ik daarvoor.

Suggesties, vragen, opmerkingen en verbeteringen zijn uiteraard altijd welkom. Mijn mailadres staat onderaan het document. Veel plezier, en onthoud: alles staat of valt met de perfecte belichting!

Oh, nog voor degenen die dit willen afbreken: dit is MIJN manier. Ik pretendeer niet dat het de beste, enige juiste of zelfs maar enigszins juiste manier is. Ik stel alleen vast dat ik mijn resultaten op deze manier heel goed vind, en ongelofelijk maar waar: velen met mij. Ik sta er nog steeds vaak verwonderd om.
    Voel u dus niet geroepen om afbreuk te doen aan mijn goede intenties.

Voor de ongeduldigen: klik hier en heb effe geduld. Het is een redelijk zwaar document.
    ______
    www.vue.photo

Re: HDR my way

De extensie van deze file is .mht
    Dat wordt hier omgezet naar een html-achtige tekst
    Kan dat niet omgezet worden naar een pdf'je ofzo?
    Alvast bedankt voor je werk!

Comment

De uitleg is voor mij helder genoeg zoals hij is. Geen problemen om het bestand te openen op mijn pc'ke. Bedankt ....weer een andere werkwijze om te proberen.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
        De extensie van deze file is .mht
        Dat wordt hier omgezet naar een html-achtige tekst
        Kan dat niet omgezet worden naar een pdf'je ofzo?
        Alvast bedankt voor je werk!
        Ik heb hier momenteel Acrobat niet geïnstalleerd staan, omdat ik op de laptop waarop ik hier werk niet nog meer software wil zetten dan er al op staat. Maar ik heb een beestige desktop in bestelling waarop ik dat weer wel ga installeren, en dan zal ik dat zeker doen, geen probleem.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Ik heb al met veel bewondering naar uw HDR's gekeken en de topic's gevolgd hoe dit in zijn werk gaat, maar kan Uw bestand niet lezen.
          Dit is een Web archive file en deze is enkel te zien met Internet explorer.
          Dat staat op mijne Mac niet op, jammer.
          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
          www.cromagnonman.be

Comment

Als je r/klikt op zijn link, kun je het downloaden als.....(*mht)
            SF
            00.00 Gone

Comment

Even omgezet naar een PDF file ,

KLIK HIER

Mvg ,

Jeroen
              Canon 50D - Canon 70 - 200 F2.8 L IS - Canon 24 - 105 F4.0 L IS - Canon 50 F1.8 II - Canon Speedlight 430 EX II

Comment

Re: Leuven

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen kenis Bekijk bericht

KLIK HIER

Mvg ,

Jeroen
                Dat raakt me nu écht, zulke vriendschap op het forum want dat gekibbel stoort me (als nieuweling) dikwijls...
                Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

KLIK HIER

Mvg ,

Jeroen
                  Thanks, ik zal het meteen effe vervangen op mijn website. Gepiept binnen een paar minuutjes.

Zeg mannen en dames, laat de suggesties en opmerkingen maar komen hé. Dit is waarschijnlijk nog helemaal niet compleet.

update: klik voor pdf, met dank aan Jeroen Kenis.
                  Last edited by Vue.photo; 5 september 2008, 09:51. Reden: PDF online
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Interessant om het op deze manier te doen. Thanx for sharing. Voor de 5 exports zou ik zelf kiezen voor het tiff formaat. Pas in Photoshop zou ik op het laatste moment na alle bewerkingen kiezen voor omzetten naar jpeg. De handleiding is goed te volgen en duidelijk voor mij.
                    Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
                    http://www.flickr.com/photos/dollias/

Comment

hmm, 'k krijg een 'file not found'-achtige melding van de hostingsite
                      Beetje geduld hebben en later nog eens opnieuw proberen?
                      Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                        Een heel aantal mensen uit binnen -en buitenland hebben mij de afgelopen paar jaar gevraagd om eens een tutorial te schrijven van mijn workflow om een HDR te maken. Ik heb eigenlijk altijd de boot afgehouden uit tijdgebrek, maar nu waren er op korte tijd wel erg veel, en het kost nu meer tijd om dezelfde uitleg telkens opnieuw te geven, dan het eens bevattelijk op papier te zetten.
                        't Is (nu nog) in een hele rudimentaire vorm, en er ontbreken nog wel een paar titels. Waarschijnlijk kan het één en ander ook nog wel wat duidelijker, maar dat komt dan nog wel.
                        Het is ook alleen nog in het Engels. De Nederlandse versie zet ik binnenkort nog online voor de mensen die geen Engels kennen, maar mijn software is allemaal in 't Engels, dus daaraan kan ik niks veranderen. Degenen die zich dan geroepen voelen om de screenshots door de Nederlandstalige schermafdrukken te vervangen, mogen mij die altijd doorsturen, dan zorg ik daarvoor.

Suggesties, vragen, opmerkingen en verbeteringen zijn uiteraard altijd welkom. Mijn mailadres staat onderaan het document. Veel plezier, en onthoud: alles staat of valt met de perfecte belichting!

Oh, nog voor degenen die dit willen afbreken: dit is MIJN manier. Ik pretendeer niet dat het de beste, enige juiste of zelfs maar enigszins juiste manier is. Ik stel alleen vast dat ik mijn resultaten op deze manier heel goed vind, en ongelofelijk maar waar: velen met mij. Ik sta er nog steeds vaak verwonderd om.
                        Voel u dus niet geroepen om afbreuk te doen aan mijn goede intenties.

Voor de ongeduldigen: klik hier en heb effe geduld. Het is een redelijk zwaar document.

KLIK HIER

Mvg ,

Jeroen
                        de link werkte bij mij ook niet (heb wel alleen Google Chrome geprobeerd ) maar heb de PDF wel afgehaald.

Dus zowel Simplephotography als Jeroen : hartelijk bedankt om het document te maken/om te zetten

(nu nog tijd vinden om het eens te lezen )
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cptKoala Bekijk bericht
                          hmm, 'k krijg een 'file not found'-achtige melding van de hostingsite
                          Beetje geduld hebben en later nog eens opnieuw proberen?
                          Van de site waarop Jeroen Kenis de file gezet heeft, of van mijn website? Die is via Skynet, en normaal altijd bereikbaar...
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

net de pdf doorgenomen en ga deze namiddag eens in mijn archief snuiten en eens uitproberen resultaten volgen (misschien )

Goed werk Mark (dacht toch dat het Mark was )
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dollias Bekijk bericht
                              Interessant om het op deze manier te doen. Thanx for sharing. Voor de 5 exports zou ik zelf kiezen voor het tiff formaat. Pas in Photoshop zou ik op het laatste moment na alle bewerkingen kiezen voor omzetten naar jpeg. De handleiding is goed te volgen en duidelijk voor mij.
                              Ja, dat is ook beter, maar mijn huidige PC trekt dat niet :-) Er is een nieuwe PC in bestelling met 4 processoren, 4 Gb RAM en 768 Mb videogeheugen. Die zou er minder problemen mee mogen hebben zou ik zo denken.
                              Voor de geïnteresseerden: de HP9350, 999 euro in de Fnac, afbetalen met 0% interest en als je je lid maakt 10% in punten op je ledenkaart, wat zowat 100€ is die je weer aan andere dingen kan besteden, in mijn geval nog 750 Gb storage, omdat mijn Terrabyte (maar wel mirrored) ei zo na vol zit. Die nieuwe PC heeft een harde schijf van 750 Gb, dus alles wat op die PC staat, komt dan op die nieuwe harde schijf. Ook Fnac, 99€ voor 750 Gb, van Lacie. Kan je niet voor sukkelen zou ik zo zeggen.
                              Wow, ik wijk af.
                              ______
                              www.vue.photo

Comment

Working...
                              X