Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Trouw foto lichtjes aanpassen, iemand zin??
Collapse
X
-
Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com
-
-
Re: Trouw foto lichtjes aanpassen, iemand zin??
Allemaal aardige retouches, alleen vind ik meestal de zoom van de jurk wat te schril afsteken bij het gras: de jurk 'zweeft' als het ware over het gras. In realiteit zouden er grassprietjes de jurk hier en daar verbergen. Die kan je eventueel simuleren met een ruwere borstel in het laagmasker (er bestaan waarschijnlijk zelfs 'gras'-borstels). En dan het geheel afwerken met een lichte shadow achter de grassprietjes (op de jurk) om de illusie compleet te maken.
Ik zou ook in een moeite door - als we dan toch bezig zijn - de afgezaagde boomstronk iets achter het koppel wegretoucheren.
Het klonen van het gras zou ik doen met het perspective clone tool ipv het gewone kloongereedschap, omdat dat de onderlinge verhoudingen beter respecteert...
terechte opmerking ook over de horizon... Ofwel zet j'em écht scheef, ofwel recht, maar niet een beetje scheef
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk berichtAllemaal aardige retouches, alleen vind ik meestal de zoom van de jurk wat te schril afsteken bij het gras: de jurk 'zweeft' als het ware over het gras. In realiteit zouden er grassprietjes de jurk hier en daar verbergen. Die kan je eventueel simuleren met een ruwere borstel in het laagmasker (er bestaan waarschijnlijk zelfs 'gras'-borstels). En dan het geheel afwerken met een lichte shadow achter de grassprietjes (op de jurk) om de illusie compleet te maken.
Ik zou ook in een moeite door - als we dan toch bezig zijn - de afgezaagde boomstronk iets achter het koppel wegretoucheren.
Het klonen van het gras zou ik doen met het perspective clone tool ipv het gewone kloongereedschap, omdat dat de onderlinge verhoudingen beter respecteert...
terechte opmerking ook over de horizon... Ofwel zet j'em écht scheef, ofwel recht, maar niet een beetje scheef
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk berichtBut it might be a great new trend: paying less-than-good photographers less-than-standard prices to wind up with less-than-acceptable photographs, and then pay a ton to professional retouchers to get to the same results a decent photographer could have come up with in camerapoof
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk berichtawesome!
First people to BD for free wedding photography because pros are too expensive, and now people come here to get free edits done too!!
Amazing...
Agreed.. but the TS isn't the one to blame, he did say he wanted to pay for it. It's the increasing e-peen enlarging photoshop contest going on here. Or people just wanna give it a shot and get some feedback about their work.. take your pick The funniest thing I saw lately was at a wedding where the official wedding photographer was using a bridge.. And his explanation was he could do everything with a bridge what a pro can do with a Dslr... that was my cue to get another glass of bubbles..poof
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtdoe je naam eens eer aan!!!
grt,bouk.
Al probeer ik mijn naam al eer aan te doen op mijn blog: www.morethanwords.be/blog
Zit hier zelf nog door 500 foto's van een recente trouwshoot te spartelen dus heb nu eventjes geen tijd voor andermans trouwfoto's :-)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk berichtAgreed.. but the TS isn't the one to blame, he did say he wanted to pay for it. It's the increasing e-peen enlarging photoshop contest going on here. Or people just wanna give it a shot and get some feedback about their work.. take your pick The funniest thing I saw lately was at a wedding where the official wedding photographer was using a bridge.. And his explanation was he could do everything with a bridge what a pro can do with a Dslr... that was my cue to get another glass of bubbles..
Is this guy planning any workshops ('How to use your Bridge like a DSLR?'). I'd rather jump off one before doing that
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk berichtAllemaal aardige retouches, alleen vind ik meestal de zoom van de jurk wat te schril afsteken bij het gras: de jurk 'zweeft' als het ware over het gras. In realiteit zouden er grassprietjes de jurk hier en daar verbergen. Die kan je eventueel simuleren met een ruwere borstel in het laagmasker (er bestaan waarschijnlijk zelfs 'gras'-borstels). En dan het geheel afwerken met een lichte shadow achter de grassprietjes (op de jurk) om de illusie compleet te maken.Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk berichtAgreed.. but the TS isn't the one to blame, he did say he wanted to pay for it. It's the increasing e-peen enlarging photoshop contest going on here. Or people just wanna give it a shot and get some feedback about their work.. take your pick The funniest thing I saw lately was at a wedding where the official wedding photographer was using a bridge.. And his explanation was he could do everything with a bridge what a pro can do with a Dslr... that was my cue to get another glass of bubbles..
It's always a good idea to look at things positively, certainly if you have no clue about the facts.______
www.vue.photo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk berichtIt's always a good idea to look at things positively, certainly if you have no clue about the facts.
En in een periode waar mensen massaal kortingsbonnekes beginnen uit te snijden om hun kosten wat te drukken (of de fiets nemen ipv de auto; gisteren op het nieuws; ) wist ik niet dat ze verplicht waren om een dure fotograaf in te huren als ze misschien een vriend hebben die het voor hen wil doen.
Die prijs is misschien wel een correcte prijs, maar dat maakt het er niet goedkoper op.
Comment
-
Beetje off-topic maar ik ben nu eenmaal nieuwsgierig van aard: was de fotograaf een grote vent (of vrouw) of stond ie op een trapladdertje?
Ik heb een nogal grote kennis wiens portretten altijd een beetje op luchtfoto's lijken. Als je bijna 2 meter bent, denk ik dat je meestal beter altijd wat door de knieen zakt.
Bij deze foto is het effect nog meer uitgesproken en ik vraag me gewoon af of het een bewuste keuze was om een interessantere gezichtshoek te krijgen en de sleep van de jurk meer te accentueren.Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Comment
-
-
even vlug een bewerking gedaan in PS
tip om het klonen langs de randjes. klik met de magic select tool (toverstafje)
op de jurk onder, nu wordt automatisch de onderkant van de jurk geselecteerd. ctrl+C (copy) maak een nieuwe laag en dan ctrl+V(paste/plakken). zet de twedde laag uit en selecteer de eerste laag. ga nu klonen langs de rand van de jurk. als je klaar bent zet je de tweede laag weer aan, nu komt de jurk weer te voorschijn. zal proberen om resultaat te posten
succes
Comment
-
Ben ook even aan het knutselen geweest hier mij resultaat
Patrickstroobach.nl
Nikon D80 + MB-D80 Grip, Sigma 10-20, Nikkor 18-70, Sigma 70-200 2.8 , Tamron 90mm F2.8 Macro, Metz 48
Comment
-
Ik, persoonlijk, vind hem veel sterker en het mooist in landscape mode!
Zegt “véél” meer en dan ben je meteen van dat ongelukkige vogelperspectief af!
Ratio:2.3 en dan boven de hoofden 2-x en 1-x onder het bouquetje
Dan even de wolken doordrukken, H’zon rechttrekken en boomstronkje wegclonen….Toppieie!!
Maar ja …dat ben ik natuurlijk.
SF00.00 Gone
Comment
Comment