Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panoramische fotos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • panoramische fotos

    tijdens men verlof heb ik enkele panoramische fotos proberen te maken.
    Nu bleek achteraf dat het niet zo makkelijk is om deze fotos met paint pro samen tevoegen. Enkele dagen geleden heb ik dan een programma gevonden dat al het werk voor jouw doet. Maar in de gratis versie komen er logos over je foto te staan. men vraag is nu of er iemand een gelijkaardig programma kent dat wel volledig gratis is ? of loont het de moeite om het programma dat ik heb aantekopen ? De bewuste foto's zijn van Piata Revolutiei or revolution square in Bucharest.


  • #2
    Re: panoramische fotos

    Panotools is zeer bekend.
    Halverwege de bladzijde staan een aantal open source programma's en plugins opgesomd.

    Tom.

    Comment


    • #3
      Re: panoramische fotos

      mooie pano, enkel jammer van die zwarte wagen, helemaal rechts aan de slagboom. die staat er niet helemaal op.

      by the way, autostitch werkt wel goed, en de stitch-functie in CS3 levert ook mooi werk af.

      greetz
      Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

      Comment


      • #4
        Re: panoramische fotos

        Ik maak mijn pano's in Photoshop !

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: panoramische fotos

          met mooiste en beste resultaat met arcsoft panomaker pro (imho beter dan ps cs3)
          eenvoudig in gebruik en werkt stand alone (geen plugin)

          http://www.arcsoft.com/products/pano...rpro/index.asp
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: panoramische fotos

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Ik maak mijn pano's in Photoshop !

            MVG, Jeff
            Dat is een betere mannier om ingewikkelder pano's te maken.
            Voor de hele grote pano's gebruik ik ook PS

            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            met mooiste en beste resultaat met arcsoft panomaker pro (imho beter dan ps cs3)
            eenvoudig in gebruik en werkt stand alone (geen plugin)

            http://www.arcsoft.com/products/pano...rpro/index.asp
            Van deze panoramamaker bestaat ook een gewone versie die het voor het eenvoudige werk ook wel doet. Bij sommige camera's zit deze gratis meegeleverd, misschien is deze dan ook wel gratis te downloaden.
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment


            • #7
              Re: panoramische fotos

              Ik heb net de software van arcsoft gedownload en die breidt niet foutloos aan elkaar wat CS3 zonder moeite doet, wat er dan "beter" aan is.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: panoramische fotos

                bedankt voor de hulp.
                Ik heb een tool gevonden die werkt.

                men foto's zien er nu zo uit.

                Comment


                • #9
                  Re: panoramische fotos

                  en welke tool is dit ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: panoramische fotos

                    jep, wil ook wel eens weten
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

                    Comment


                    • #11
                      Re: panoramische fotos

                      ulead cool 360, zat bij het fototoestel van een maat van me

                      Comment


                      • #12
                        Re: panoramische fotos

                        Panorama's... dat heb ik nu eens nog nooit gedaan. kan je dat doen zonder speciale statiefkoppen en zo? Wellicht op 50mm of meer? Vertikaal je foto's maken?
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #13
                          Re: panoramische fotos

                          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          Panorama's... dat heb ik nu eens nog nooit gedaan. kan je dat doen zonder speciale statiefkoppen en zo? Wellicht op 50mm of meer? Vertikaal je foto's maken?
                          Die speciale statiefkoppen bestaan maar zijn geen absolute must. Het kan zelfs vanuit de hand, als je maar heel precies te werk gaat bij het maken van de foto's. En eventuele fouten bij de opname maken het achteraf enkel maar moeilijker om tot een goed resultaat te komen.
                          Het makkelijkst werkt met een brandpunt van 50mm en meer maar het kan ook minder. Je kan je foto's zowel vertikaal als horizontaal maken, het enige waar je op let is dat je foto telkens 1/3e van de vorige foto overlapt.
                          Vriendelijke groeten,Raf

                          www.rafvandenbogaert.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: panoramische fotos

                            Is nu een maand geleden dat ik mijn eerste stappen zette op panorama gebied. Na wat zoeken kwam ik uit op het (gratis) Hugin SW pakket (die zich op zijn beurt baseert op de panorama-tools library -- is er een andere basisbibliotheek trouwens ).

                            Uit de hand is inderdaad mogelijk; maar je moet er wel je aandacht bijhouden (pano's bestaande uit meerdere rijen worden denk ik moeilijk op die manier). Gebruik geen pola filter, en liefst geen automatische belichting (hoewel de stitcher kleine belichtingsverschillen goed kan opvangen).

                            Een voorbeeldje (simpele pano uit 4 plaatjes):

                            http://www.pbase.com/alain_db/image/...7/original.jpg
                            Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                            And why do we fall, Bruce?

                            Comment

                            Working...
                            X