Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handeling in Photoshop CS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handeling in Photoshop CS

    Ik gebruik een handeling in Photoshop CS om kaders met tekst te maken rond mijn foto.

    Zoals bij deze foto's: http://forum.belgiumdigital.com/f68/...in-225899.html

    Bij sommige foto's gaat de handeling perfect en bij andere mislukt het boeltje

    Heeft iemand een idee hoe dit komt? Ligt het aan mij? Waarschijnlijk zie ik iets onnozels over het hoofd...
    Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

  • #2
    Re: Handeling in Photoshop CS

    Ik weet niet hoe jij het doet maar ik zou als volgd werken .
    1 open foto =afbeelding= dupliceren.(werk altijd op kopie)
    2 slotje van je foto halen dubbelklik laag =ok.
    3 afbeeldig=canvasgrootte=pix toevoegen of cm.voor wit minder dan zwart
    4 nieuwe laag in lagenpallet en plaats deze onder je foto
    5 opvullen met emmertje
    6 herhaal handeling 3,4,5 ev vul je nieuwe laag met zwart.
    7 tekst toevoegen.
    8 bestand=opslaan als........
    en klaar is kees er is wellicht nog een andere bewerking maar ik doe het nu zo
    in september volg ik photoshop cs 2 module 3 dan zal ik wellicht nog meer leren
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: Handeling in Photoshop CS

      Ik weet niet wat juist je probleem is,maar ik zou nooit een canvas uitbreiden
      met cm of mm.Gebruik pixels en een paar getal. 5 pixels gaat niet 2.5 pixel geven links en rechts maar 2 en 3 pixel links en rechts of omgekeerd.Gevolg assymetrische kader of nog meer ellende.Kan dit een oplossing zijn ??

      Comment


      • #4
        Re: Handeling in Photoshop CS

        Ik zit nog te knoeien met de handelingen
        Ik doe het nu telkens opnieuw. Geeft niet want ik maak duizend kaders op een week

        Behalve de tekst, dat gaat wel goed met een handeling.
        Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

        Comment


        • #5
          Re: Handeling in Photoshop CS

          wat mislukt er juist ?

          Comment


          • #6
            Re: Handeling in Photoshop CS

            Vergroot je Canvas size procentueel.

            Je batched waarschijnlijk je horizontale en verticale beelden in één map?
            hoogstwaarschijnlijk ook met verschillende formaten?

            als je dan specifiek een formaat ingeeft met pixels of cm dan zal hij ongeacht je formaat juist dat aantal bijgeven, wat soms rare effecten kan geven bij foto's die niet overeenstemmen met je originele "opname" file van je action.

            Als je je canvas procentueel vergroot heb je dit probleem niet, je canvas vergroot aan beide zijde's even groot ongeacht het formaat van je foto.
            Wel opletten dat je procenten gelijk zijn aan elkaar want anders heb je problemen met je vertikale en horizontale beelden.

            Als je werkt met een oneven boord maak je best twee aparte actions voor je horizontale beelden en vertikale beelden.

            Anders kan ik je wel BDsizer aanraden, daar kun je bijvoorbeeld je langste zijde aanpassen en doet hij het dus altijd goed ongeacht je beeld vertikaal staat of horizontaal is.

            gr,

            Comment


            • #7
              Re: Handeling in Photoshop CS

              Oorspronkelijk geplaatst door MI&MA Bekijk bericht
              Wel opletten dat je procenten gelijk zijn aan elkaar
              Dan klopt de verhouding tussen bovenste gedeelte en de zijkanten van je canvas niet meer
              Tenzij je een vierkante foto hebt natuurlijk.
              Probeer maar eens uit.

              gr

              Comment

              Working...
              X