Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

simpele photoshop truck, maar hoe deed hij dat ook alweer?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• simpele photoshop truck, maar hoe deed hij dat ook alweer?

Laatst zag ik een fotograaf foto's heel eenvoudig bewerken met photoshop.

Ik ben nog geen photoshop expert.........

Het probleem met de foto:
    Het is b.v. een foto van een persoon tegen een donkere achtergrond.
    Op de achtergrond is een voorwerp zichtbaar dat weg 'gekloond' moet worden.

Dit zag ik.....
    Stap 1: Het voorwerp 'ruw' selecteren met de lasso.
    Stap 2: ????
    Stap 3oor middel van curven het geselecteerde gedeelde donkerder maken.

Probleem is echter dat nu precies het geselecteerde gedeelte donkerder wordt. De bedoeling is dat dit steeds minder gebeurt naar de randen van het geselecteerde gedeelte. Hierdoor vloeit het veranderde gebied langzaam over naar de rest van de foto. Met andere woorden...wat was stap 2?

Iemand raad?

Peter.
    www.dpix.nl event photography

Re: simpele photoshop truck, maar hoe deed hij dat ook alweer?

probeer eens CTRL + SHIFT + I (inverse selction)

en daarna gaussian blur ?
    Last edited by boerkejos; 3 augustus 2008, 10:35.

Comment

stap 2 is de selectie doezelen ("selecteren " >>"doezelaar") om de randen zacht te maken bv 15 pixels
      (maar dat is afhankeijk van de resolutie van je foto en kan dus sterk varieren) , met vriendelijke groeten , david

Comment

open je foto en neem het cloontool gereedschap of retoucheergereedschap je hebt hier verschillende optie's hangt er van af wat je weg wil.

1.kloonstempel selecteer je gereedschap alt+linker muiskop in een gebied wat je de passende kleur vind stel je penseel ook in op 15 pix of minder en op hardheid 0 of iets meer
        retoucheergereedschap
        1 selecteer je retoucheergereedschap hier heb je meerdere mogelijkheden
        de eerste is gewoon met een snelretoucheerpenseel
        selecteer een penseel aantal pix? zoveel je maar wil en hardheid 0 of iets meer van je penseel .ga over het gebied dat je wil veranderen je zal zien de pixels zullen zich met elkaar overlappen.
        2.gewoon retoucheerpenseel selecteer een penseel en klik alt linkermuisknop in een gebied wat je de passende kleur vind.ga dan gewoon over het gebied dat je wilt veranderen.nu zullen de kleuren komen die je eerst hebt geselecteerd met je penseel.
        3. derde mogelijkheid is je reparatie lasso
        dit vind je ook onder het icoon van je retoucheerpenseel ik denk dat dit is wat je zoekt
        maak een selectie met je lasso en versleep deze selectie naar een gepaste plaats in je foto je zal zien dat nu het geselteerde gebied zich zal vullen met de pix. van de plaats waar je je lasso hebt geplaatst.
        hoop dat hier mee verder kan om je foto te retoucheren.heb er wel gedult bij want hier kan soms toch wel veel tijd inkruipen vooral als je een drukke achtergrond hebt en dat enkel de beste resultaten met de kloonstempel behaalt die je dan zo klein mogelijk zet .
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Bedankt voor de reactie's.

@ddavid: de doezelaar was inderdaad stap 2, moet het alleen nu nog even uitproberen.

@liliane: bedankt voor de vele tips, ook hiermee ga ik zeker eens aan de slag.

Peter.
          www.dpix.nl event photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
            Stap 1: Het voorwerp 'ruw' selecteren met de lasso.
            Stap 2: ????
            Stap 3oor middel van curven het geselecteerde gedeelde donkerder maken.

Underpants Gnomes?? (South Park)
            Gotta go to work, work all day... these gnomes know how business works!

sorry voor off topic

Comment

fototoestel voor beginner

Ik zou graag mij een beetje willen gaan bezighouden met fotografie. 'k kan al goed overweg met photoshop maar nu heb'k nog een toestel nodig... Wat zouden jullie mij aanraden te kopen? Iets waar is veel mee ben als beginner maar ook later kan gebruiken als'k wat meer gevorderd ben?

Bedankt

Comment

Working...
              X