Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

    Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.
    Gebruikt : Photoshop CS3
    Methode : action (.atn)

    Hoewel het met file – automate – picture package mogelijk is om meerdere foto’s op een 10x15 afdruk te krijgen, bevalt deze methode mij niet helemaal.

    Zo kan ’t ook:

    1. Kopieer de actie pasfoto.atn naar (meestal): C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS3\Presets\Actions.

    Voor het downloaden van het .atn bestand: http://members.chello.nl/w.snel1/pasfoto.atn

    2. Open de foto die je als pasfoto wilt gebruiken en crop deze naar 413x531 pixels (=3,5 x 4,5 cm) op 300dpi.
    Desgewenst enige ‘unsharp mask’ toepassen.

    3. Kies: window – actions – pasfoto en klik je onderaan het venster op het pijlpuntje (play selection)


    resultaat (verkleind)

    (.atn bestand door W. Snel; vrij te gebruiken).


    Na het printen kun je de foto’s uitsnijden langs de dunne gele lijntjes (als je een wit randje wilt) of direct langs de foto’s.

    - voor verbeteringen in deze action houd ik me aanbevolen;
    - ‘officiële’ pasfoto’s moeten aan allerlei eisen voldoen; zie www.paspoortinformatie.nl
    - ik ben nog op zoek naar ‘het transparant’ dat ambtenaren van de burgerlijke stand gebruiken om over de aangeleverde pasfoto leggen om deze te beoordelen. Iemand enig idee? Of heeft iemand al een transparant-layer om de foto meteen op de computer te kunnen beoordelen?
    Last edited by wsnelZH; 1 augustus 2008, 13:32. Reden: update

  • #2
    Re: Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

    Heb je hier iets aan het is een transparante gif, rechter muisknop en opslaan als.

    Comment


    • #3
      Re: Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

      @ PS-guest: Hartelijk dank!

      Comment


      • #4
        Re: Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

        Bovenstaande mal op maat gemaakt voor een foto van 413 x 531 pixels 300 dpi (zie eerste post) en toegepast op officieel goedgekeurde foto's (paspoortinformatie,nl), die ik eerst stevig moest vergroten.

        Open het bestand
        http://members.chello.nl/w.snel1/passen en meten.psd




        Door met de bovenste vier layers te schuiven (+ aan of uit zetten met het oogje) kun je de foto beoordelen.

        Nu moet ik het nog met zelfgemaakte foto's proberen, afdrukken met een Selphy fotoprinter en dan maar afwachten of ze geaccepteerd worden.

        Nog een filmpje voor beoordelaars van pasfoto's: stream.nxs.nl/asx/paspoortbpr/fotomatrix

        Comment


        • #5
          Re: Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

          Het rechter oor moet in het helder vakje rechts zichtbaar zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

            Bedankt voor de psd file! Echt heel erg handig!

            Comment


            • #7
              Re: Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

              Iemand toevallig deze psd fille nog, de link is verlopen?

              Mvg,
              Hill

              Comment


              • #8
                Re: Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

                Oorspronkelijk geplaatst door Hill Bekijk bericht
                Iemand toevallig deze psd fille nog, de link is verlopen?

                Mvg,
                Hill
                Toevallig dat je hierop reageert, toevallig van de week ook even op de "dode" links gedrukt

                Was ook weer eens toe aan een nieuw paspoort...
                Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

                Comment


                • #9
                  Re: Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

                  Jammer dat de link naar de PSD file er niet meer is. Maar is wel een programma wat het ook doet. http://www.onthegosoft.com/passport_photo.htm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

                    [Mod]Het is natuurlijk jammer om "het warm water opnieuw uit te vinden", maar is er geen BD-er die een nieuwe template (of PS action) zou kunnen creëren? Blijkbaar is dit wel een onderwerp dat meerdere leden aanspreekt.[/Mod]
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

                      probeer eens of deze action werkt pasfoto . atn

                      de action zet het sjabloon bovenop de foto en stopt met de "handles" om aan te passen aan je foto
                      druk je op enter dan maakt hij 8 foto's op een 10x15

                      Comment


                      • #12
                        Re: Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

                        Dank je wel David, deze werkt perfect.

                        Groetjes Hill

                        Comment


                        • #13
                          Re: Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

                          Bedankt, David! Ik ben ervan overtuigd dat er BD-ers zijn die dit kunnen gebruiken. Ik zal het zelf eerstdaags eens uitproberen.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

                            Deze action is niet meer beschikbaar. Zou hem toch graag ook gebruiken. Iemand die mij kan helpen?
                            Alvast bedankt,

                            Comment


                            • #15
                              Re: Doel : 8 pasfoto’s (3,5 cm x 4,5 cm) op een 10x15 foto.

                              iemand die nog zo'n atn-file heeft?
                              Al doende leert men...

                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X