Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urban look....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Urban look....

Hoi,

Kan iemand mij misschien vertellen, welke handelingen ik zou moeten doen in photoshop om foto's die ik in een verlaten pand heb die "urban look" te geven? Flink wat google werk leverde niet echt wat op! (Of ik moet al echt op de verkeerde termen gezocht hebben).

Re: Urban look....

Kan je een voorbeeld laten zien van wat je wil bereiken?
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Kan je een voorbeeld laten zien van wat je wil bereiken?
      idem
      poof

Comment

Jep,

Zoiets als dit:

Comment

Ik raad je zeker deze Sombere Sfeer thread aan.

(hoewel, voor je tweede foto zou een goede sloophamer van pas komen )
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Je ka ndit bekomen op verschillende manieren.. de meest voor de hand liggende zijn simpelweg met je saturatie spelen. veel hangt wel af van de belichting van je foto en de originele kleuren.

Een andere mogelijkheid is aan de hand van "selective colors" kleuren doorlaten of tegenhouden.

En dan heb je nog "duo tonen" Daar kan je ook iets soortelijks mee doen.

Dit zijn mogelijkheden in Photoshop uiteraard...
            Spelen en experimenteren tot je het gewenste resultaat hebt ;-)
            poof

Comment

Working...
            X