Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spyder en photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spyder en photoshop

    Ik heb gisteren spyder 2 gekocht om mijn scherm te kalibreren nu zit ik met een klein probleem. wanneer ik dat doe slaat mijn scherm groen uit! Heeft er nog iemand dit probleem gehad? Of weet iemand hier raad mee? Zou het misschien kunnen dat het scherm te oud is?
    Ook mijn photoshop cs3 werkt niet zoals anders. Als ik een foto open bv 10 op 15 en ik open dan een nieuw bestand van bv 15 op 20 en wil de originele hier in plakken zie ik dat het origineel véél kleiner is en geen 10 op 15 kan zijn!

  • #2
    Re: spyder en photoshop

    als je een foto opent 10 op 15 en je opent een nieuw bestand van bv 15 op 20
    dan moeten de beide resoluties hetzelfde zijn , dus niet de ene op 72 dpi en de andere op 300 dpi, mvg david

    Comment


    • #3
      Re: spyder en photoshop

      Daar ligt het niet aan want alles is bij mij 300dpi. Daar had ik al op gelet.

      Comment


      • #4
        Re: spyder en photoshop

        kan je een linkje zetten naar beide foto's ?

        Comment


        • #5
          Re: spyder en photoshop

          Sorry heb alleen bij mijn thuis photoshop maar nog geen internet. Dat zit er aan te komen. Surfen doe ik voorlopig bij mijn ouders.

          Comment


          • #6
            Re: spyder en photoshop

            Ik werk ook met beide, zonder problemen.
            Heb je een CRT of LD scherm?
            Bij LCD moet je er op letten dat je steeds begint te calibreren vanaf de standaard scherminstellingen, en geen invallend licht. Zeker TL lampen uitschakelen als je calibreert (daar zou de groene zweem van kunnen komen). Tijdens calibreren de uitwendige lichtomstandigheden niet wijzigen (ik calibreer altijd 's avonds met alleen een bureaulampje aan).
            Let er ook op dat: de cursor van de muis niet op deel van het scherm zit waar de sensor van de Spyder hangt tijdens calibreren (= witte vlek, dus slechte calibratie), en dat het menuscherm van de instellingen van je monitor niet is blijven staan (lijkt misschien dom, maar is niet zo, je zou zeker de eerste niet zijn ). Vergeet ook niet om je RGB in te stellen dat de drie (RGB) balkjes in het rechthoekje vallen dat Syder aangeeft. Om dit te doen moet je wat prullen met de RGB instellingen van je monitor, maar dan niet vergeten om na eventuele aanpassingen het menuscherm van je monitor te verlaten, en op de 3e knop "refresh" van je Spydersoftware te drukken vooraleer verder te gaan. De balkjes van je RGB gaan dan aangepast worden. Het kan zijn dat je dit meerder malen moet herhalen eer ze goed staan. Pas dan verdergaan met de eigenlijke calibratie.
            Oh ja, en vergeet niet het Adobe kleurenprofiel uit je opstart te halen, is zeer belangrijk (spyder detecteert dat en geeft aan dat je het moet verwijderen uit je opstartmenu). Het loopt niet goed als je dit vergeet.

            Comment

            Working...
            X