Re: Kader maken in Cs3
Die kaders zijn makkelijk te maken hoor
1 image size je foto naar je gewenst formaat
2 dupliceer deze laag en vul je onderste laag met wit
3 canvas size je foto met de gewenste witte boord.
4 selecteer je foto en dubbel klik je laag (CS3) (je moet aan je layer styles geraken)
5 de foto in je voorbeeld die je toont had een stroke en een slagschaduw
dus kun je nu je stroke aanpassen bijvoorbeeld 3 pixels zwart (onderste optie)
6 tijd om de slagschaduw toe te passen, selecteer de optie (ook te vinden bij layerstyles é) en stel je waarden in
132 graden, distance 28, spread 18 en size 38 zal je ongeveer helpen aan dat wat je ziet in je voorbeeld (maar experimenteer met de waarden aub!!)
Et voila je hebt wat je wou.
Wil je dit nu voor al je foto's dan raad ik je aan om met "actions" te werken.
dit zijn automatische handelingen die je zelf kunt "opnemen" met photoshop en later toepassen op je foto's. (wel opletten dat je voor je horizontale en vertikale beelden aparte actions opneemt want photoshop kan jammer genoeg nog niet het verschil zien)
op dit forum en het net kun je al een ton informatie vinden over actions, je kunt zelf klaargemaakte actions al vinden op het web die kaders rond je foto's maken, dus ik zou zeggen : googelen maar
Oorspronkelijk geplaatst door LesC
Bekijk bericht
1 image size je foto naar je gewenst formaat
2 dupliceer deze laag en vul je onderste laag met wit
3 canvas size je foto met de gewenste witte boord.
4 selecteer je foto en dubbel klik je laag (CS3) (je moet aan je layer styles geraken)
5 de foto in je voorbeeld die je toont had een stroke en een slagschaduw
dus kun je nu je stroke aanpassen bijvoorbeeld 3 pixels zwart (onderste optie)
6 tijd om de slagschaduw toe te passen, selecteer de optie (ook te vinden bij layerstyles é) en stel je waarden in
132 graden, distance 28, spread 18 en size 38 zal je ongeveer helpen aan dat wat je ziet in je voorbeeld (maar experimenteer met de waarden aub!!)
Et voila je hebt wat je wou.
Wil je dit nu voor al je foto's dan raad ik je aan om met "actions" te werken.
dit zijn automatische handelingen die je zelf kunt "opnemen" met photoshop en later toepassen op je foto's. (wel opletten dat je voor je horizontale en vertikale beelden aparte actions opneemt want photoshop kan jammer genoeg nog niet het verschil zien)
op dit forum en het net kun je al een ton informatie vinden over actions, je kunt zelf klaargemaakte actions al vinden op het web die kaders rond je foto's maken, dus ik zou zeggen : googelen maar

Comment