Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NEF bij Nikon Capture NX warmer dan CS3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• NEF bij Nikon Capture NX warmer dan CS3

Als ik een NEF bij Nikon Capture NX open is warmer van kleur dan bij CS3. Ik gebruik de laatste RAW converter bij CS3 (4.4.1) dus daar kan het niet aan liggen.
    Welke instellingen kan ik het beste standaard bij CS3 RAW converter nemen zodat die beter op mijn NEF formaat is afgesteld?

Thanks!
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Re: NEF bij Nikon Capture NX warmer dan CS3

Ik denk dat Nikon Capture NX de instellingen van je toestel meeneemt in zijn Nef, uiteraard nog wijzigbaar. En dat CS3 dat niet doet.
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
      Ik denk dat Nikon Capture NX de instellingen van je toestel meeneemt in zijn Nef, uiteraard nog wijzigbaar. En dat CS3 dat niet doet.
      Dat dacht ik zelf ook maar misschien zijn er standaard settings die op 90% van de foto's toepasbaar zijn zoals bijv. altijd Reds 10% oid.
      Ik zou de foto's graag wat warmer zien binnen Camera RAW.
      Groetjes, Damiaan.

Comment

Gebruik je in NX en CS3 wel dezelfde kleurprofiel?

het probleem wat jij hebt zie ik niet bij mij, maar ik laad wel in beide programma,s een eigen gemaakte kleurprofiel

Groetjes NoName
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

Comment

Hoi NoName,
          bij zowel NX + CS3 heb ik AdobeRGB 1998 ingesteld als kleurprofiel. Op mijn toestel (D50) staat dat ook. Hoe heb jij eigen kleurprofiel gemaakt? En hoe verhoud zich dat tot de camera?
          Groetjes, Damiaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
            Dat denk ik ook, maar hoe je dan een neutraal beeld kan openen in Capture is mij nog steeds een raadsel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DamnSharp Bekijk bericht
              Hoi NoName,
              bij zowel NX + CS3 heb ik AdobeRGB 1998 ingesteld als kleurprofiel. Op mijn toestel (D50) staat dat ook. Hoe heb jij eigen kleurprofiel gemaakt? met de Spyder2pro En hoe verhoud zich dat tot de camera? prima deze komt aardig overeen met wat ik zie op de monitor

Groetjes NoName
              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
              www.langenacker.nl

Comment

Thx! Maar zo'n Spyder2pro is wat lastig want moet ik kopen en dat voor hobby gebruik...
                Groetjes, Damiaan.

Comment

Thx! Maar zo'n Spyder2pro is wat lastig want moet ik kopen en dat voor hobby gebruik...
                  Ja, maar dat is met CS3 ook zo, met Nikon Capture NX, ...
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

Zekers maar dat gebruik je toch wel wat vaker vaker Ik zal eens kijken of ik het van iemand kan lenen.
                    Groetjes, Damiaan.

Comment

Als ik een NEF bij Nikon Capture NX open is warmer van kleur dan bij CS3. Ik gebruik de laatste RAW converter bij CS3 (4.4.1) dus daar kan het niet aan liggen.
                      Welke instellingen kan ik het beste standaard bij CS3 RAW converter nemen zodat die beter op mijn NEF formaat is afgesteld?
                      Thanks!
                      Capture & CS3 behandelen het raw bestand niet volledig op dezelfde wijze.
                      Wil je een bepaald beeld dat geopend werd in capture ( en bewerkt )
                      met dezelfde beeldkarakteristieken openen in CS3 ( en eventueel verder
                      bewerken ); sla het dan op in tiff formaat na je bewerking in capture;
                      enz...
                      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Dus dyafani begrijp ik goed als je bedoelt: open in Capture, bewerkingen aan en sla op als TIFF (zonder compressie) en open in CS3 om andere bewerkingen te doen.
                        Groetjes, Damiaan.

Comment

Een beetje laat maar ja!
                          Je werkt met een nikon camera. Capture nx2 zal normaal de beste software
                          pakket zijn om z'n eigen RAW beelden ( bij nikon NEF genoemd ) om te
                          zetten naar een standaard formaat ( zoals TIFF ).
                          Sla ze op zonder compressie om deze tiff's achteraf te openen
                          met eender welk ander softwarepakket ( zoals photoshop ).
                          Met welk softwarepakket je bepaalde bewerkingen doet hangt af van jou
                          keuze ( workflow ).
                          Je kan bvb géén enkele bewerking doen in capture nx2 en gewoon omzetten
                          en opslaan in TIFF en alle bewerkingen doen in photoshop.
                          Ofwel, gedeeltelijk bewerken in Capture nx2 vóór het opslaan in tiff en de
                          rest doen in photoshop. Enz,....
                          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Working...
                          X