Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motieven Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Motieven Photoshop

    Ik zou graag een ontwerp maken voor een uitnodiging (in Photoshop).
    Nu ben ik op zoek naar "krullen" om in linkeronder- en rechterbovenhoek te plaatsen bv.
    Het is moeilijk te beschrijven, maar ik zoek iets in het genre van het eerste en derde kaartje op deze link.

    Als er iemand een link kent om sierlijke letters te downloaden (ook voor photoshop) mag je die ook geven

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Motieven Photoshop

    Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
    Ik zou graag een ontwerp maken voor een uitnodiging (in Photoshop).
    Nu ben ik op zoek naar "krullen" om in linkeronder- en rechterbovenhoek te plaatsen bv.
    Het is moeilijk te beschrijven, maar ik zoek iets in het genre van het eerste en derde kaartje op deze link.

    Als er iemand een link kent om sierlijke letters te downloaden (ook voor photoshop) mag je die ook geven

    Alvast bedankt.
    Dag Kurt,

    voor de fonts en brushes kan je eens een kijkje nemen op volgende links:
    Fonts
    Archive of freely downloadable fonts. Browse by alphabetical listing, by style, by author or by popularity.

    The ORIGINAL collection of fonts used in TV shows, movies, publications, music, food & drink, & more - FREE for download, no registration required!

    Download free fonts for Windows and Mac. Browse categories such as calligraphy, handwriting, script, serif and more. New fonts added daily.

    Download more than 10,000 free fonts hassle free, desktop and mobile optimized, around for more than 20 years. Categories, popular, designers, optional web font download and links to similar fonts. Check it out!

    Download free fonts or dingbats. More than 8800 of the best cool fonts for Mac, Android, and Windows are available.

    Misprinted Type. The Work of Brazilian Artist Eduardo Recife


    Brushes


    Photoshop brushes - GetBrushes.com is featuring the best Photoshop brushes on the net, free Photoshop brushes downloads, as well as linking you to the finest Photoshop resources, tutorials and art communities

    Free Photoshop and Illustrator brushes, tutorials and design resources

    All themes regarding 3D design, exhibition stand build tips.

    Noupe passionately delivers stylish and dynamic news for designers and Web developers across the globe on all subjects of design; ranging from CSS, Photography, JavaScript, Web design, Graphics, Typography and much more.



    Groetjes,

    Comment


    • #3
      Re: Motieven Photoshop

      Hier zitten zeker en vast bruikbare tussen, bedankt alvast

      Een vraagje : waar plaats ik gedownloade fonts voor photoshop ?
      Is dat ergens in de map "voorinstellingen" ?

      Comment


      • #4
        Re: Motieven Photoshop

        Je moet ze plaatsen in de fonts directory van je windows.
        (meestal c:\windows\fonts)
        Het zou wel kunnen dat je PS moet herstarten om de font beschikbaar te krijgen.

        gr,

        Comment


        • #5
          Re: Motieven Photoshop

          Voor die lettertypen, ga je naar start, -> instellingen, -> configuratiescherm, en dan de optie lettertypen aanklikken, dan -> bestand -> nieuw lettertype installeren.

          Comment


          • #6
            Re: Motieven Photoshop

            Ok, ik dacht dat PS een eigen map met lettertypes had

            Comment


            • #7
              Re: Motieven Photoshop

              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              Voor die lettertypen, ga je naar start, -> instellingen, -> configuratiescherm, en dan de optie lettertypen aanklikken, dan -> bestand -> nieuw lettertype installeren.
              Die vergeet ik steeds, is te simpel

              Comment


              • #8
                Re: Motieven Photoshop

                fonts vind je overal online...

                Als je "krullen" enzo wilt zou ik eens zoeken op "brushes"..

                om een voorbeeld te geven, ga naar deviantart.com, zoek daarnaar "resources" en dan zoek je op "flower brushes" of "foliage brushes" of iets dergelijks en dan ga je wel enkele krullachtige dinge vinden...

                Of gewoon op google...
                poof

                Comment


                • #9
                  Re: Motieven Photoshop

                  [MOD]
                  Even verplaatst naar geschikter forumdeel

                  Comment


                  • #10
                    Re: Motieven Photoshop

                    Nog een tip over lettertypes.
                    Als je ergens een mooi lettertype ziet, maar je kent de naam er niet van, dan helpt http://www.identifont.com/ je vaak met het opsporen van de naam.
                    (Dit lukt de ene keer al beter dan de andere.)
                    [sCYTHe]
                    En op de Zevende dag nam hij een kijkje op belgiumdigital.com
                    Het is nooit meer goedgekomen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Motieven Photoshop

                      op "deviantart.com" heb ik "Underwater_Brushes_Brush_Pack_by_Yun_Zhen" gzdownload met ext .png

                      mogen die ook bij de gewone penselen geplaatst worden ? of ???

                      Comment


                      • #12
                        Re: Motieven Photoshop

                        je hebt brushes met .abr , die kunnen in één keer ingeladen worden
                        je hebt ook brushes met .png , die moet je één voor één inladen

                        je opent .png file en dan doe je "edit >> define brush" (bewerken >> voorinstelling penseel definieren)

                        en je kan het penseel zelf een naam geven , succes ermee ,mvg david

                        (hier een beetje uitleg daarover http://www.easyelements.com/install-...p-brushes.html )

                        Comment


                        • #13
                          Re: Motieven Photoshop

                          @David dank en goed week-end

                          Comment

                          Working...
                          X